برگزیده ها
دفتر سیستم بازاریابی بین المللی آموزش فنی حرفه ای آلمان در تهران گشایش یافت

مازندمجلس: تهران- ایرنا- دفتر نمایندگی سیستم بازاریابی بین المللی آموزش فنی و حرفه ای آلمان (آی موو-iMOVE) با هدف گسترش همکاری های آموزشی در اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در تهران راه اندازی شد.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، آی موو آستانه ای برای دسترسی افراد به تخصص آلمانی در زمینه آموزش حرفه ای است و اقدامی ابتکاری از سوی وزارت آموزش و پژوهش آلمان و بخشی از انستیتوی فدرال آموزش حرفه ای این کشور به شمار می رود.
عصر امروز (سه شنبه) اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان برای افتتاح دفتر نمایندگی سیستم بازاریابی بین المللی آموزش فنی و حرفه ای آلمان میزبان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مدیر بازاریابی بین المللی آموزش فنی و حرفه ای آلمان بود.
«علی زرافشان» ابراز امیدواری کرد افتتاح این دفتر فصل جدیدی را در همکاری های آموزشی 2کشور بویژه پس از برجام فراهم کند.
به گفته این مسوول، آموزش های فنی و حرفه ای و تربیت و پرورش افراد بر مبنای این آموزش ها می تواند در شرایط کنونی کشور بویژه برنامه های تحولی دولت بسیار موثر باشد.
وی یادآوری کرد: اکنون 38 درصد دانش آموزان دوره متوسطه کشور - نزدیک به 700 هزار نفر- در هنرستان ها مشغول به تحصیلند که تعداد آنان در سال تحصیلی آینده به بیش از یک میلیون نفر می رسد.
زرافشان اضافه کرد: پوشش تحصیلی دانش آموزان فنی و حرفه ای و هنرستان ها در پایان برنامه ششم توسعه باید به 50 درصد برسد؛ از این رو، این رویداد می تواند بستری برای همکاری های مشترک و تبادل تجربیات 2 کشور باشد.

** نرخ بالای بیکاری ایران
مدیر بخش فرهنگی سفارت آلمان در تهران در این آیین گفت: همکاری ایران و آلمان برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای سابقه ای طولانی دارد و از یک سال گذشته دوباره تعامل مشترک بین 2کشور آغاز شده است.
به گفته «یوستوس کمپر»، ایران کشوری بسیار جوان است و ارائه این آموزش ها می تواند به این کشور در امید دادن به جوانان برای ساخت آینده شان کمک کند.
این مسوول آلمانی با اشاره به تعداد زیاد دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی ایران و «بیش از اندازه» توصیف کردن آن، یادآوری کرد: اگر همه جوانان بخواهند وارد دانشگاه ها شوند، نمی توانند شغلی مناسب بیابند؛ در همین پیوند شاهید نرخ بیکاری در ایران بسیار بالاست.
وی با اشاره به اقدام های مشترک صورت گرفته در زمینه آموزشی بین دو کشور در چهار سال گذشته، برندگان این همکاری ها را جوانان و خانواده های آنان و همچنین جامعه اعلام کرد و گفت: در شرایط ایده آل این افراد می توانند در ارتقای بهره وری و کیفیت کار بیافزایند.
کمپر خاطرنشان کرد: آلمان با تجربه طولانی در سیستم آموزش فنی و حرفه ای، متخصصان زیادی در این زمینه پرورش داده و با گشایش دفتر آی موو در ایران گام دیگری برای همکاری های مشترک برداشته شد.
همچنین «اولریک ماینکه» مدیر بازاریابی بین المللی آموزش و پرورش فنی و حرفه ای آلمان در این مراسم اظهار داشت: نیروی کار متخصص تکیه گاه یک اقتصاد موفق و همچنین یک خانواده محقق از نظر اقتصادی و اجتماعی است.
وی با تاکید بر آموزش های عملی در کنار آموزش های تئوریک، خاطرنشان کرد: نزدیک به 25 هزار موسسه در آلمان در زمینه آموزش نیروهای کار متخصص و 10 تا 15 درصد آنها در بعد بین المللی فعالیت دارند و آی موو موسسه ای است که در مسیر تحقق این اهداف از سوی وزارت آموزش و تحقیقات آلمان ایجاد شده است.
ماینکه تصریح کرد: کمک به افراد و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آلمان برای ورود به بازارهای بین المللی، وظیفه اصلی این موسسه است که اینک دفاتری در ایران، چین و هند دایر کرده است.
به گزارش ایرنا، دفتر آی موو متشکل از گروه کارشناسان ایرانی و آلمانی متخصص در زمینه سیستم های آموزشی فنی و حرفه ای، مسوولیت هماهنگی و برقراری ارتباط نظام یافته بین بخش های مختلف دولتی و شرکت های خصوصی ایرانی متقاضی استفاده از خدمات و محصولات آموزشی ساخت آلمان را برعهده خواهد داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام* 3065*1961* خبرنگار: محمد ملک دار* انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

برجام

آموزش فني و حرفه اي

آلمان

آموزش آلمان المللی زمینه همکاری مشترک افراد اقتصادی پرورش آموزشی سیستم بازاریابی جوانان موسسه متخصص همچنین بسیار تواند آلمانی وزارت ایرنا توانند اشاره گذشته بیکاری ارائه طولانی خبرنگار گزارش تهران ایرانی اقتصاد گشایش خاطرنشان ماینکه خانواده تحصیلی برجام مسوول بویژه 2کشور متوسطه افتتاح شرایط برنامه تعداد زرافشان هنرستان نزدیک یادآوری آموزان آینده