برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - وزیر کشور گفت: تاکید رئیس جمهوری استفاده از ظرفیت تمام کسانی است که دلسوز ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین عبدالرضا رحمانی فضلی عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید گیلان در رشت بیان کرد: رئیس جمهوری تاکید دارد از تمام کسانی که دلسوز ایران هستند و برای امنیت، اقتدار و توسعه ملی تلاش می کنند؛ استفاده شود.

وی اولویت در استان ها را استفاده از ظرفیت های استانی دانست و افزود: همه استان ها قابلیت های بسیاری در حوزه های سیاسی، اجتماعی، علمی و فناوری دارند و در شرایط کنونی مطالبه مردم از ما ، بهبود وضعیت اقتصادی، معیشت و خصوصا اشتغال است.

وزیر کشور با بیان اینکه سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر به جمع بیکاران اضافه می شود، گفت: باید نسبت به این امر مهم پاسخگو باشیم؛ پرداختن به مسائل حاشیه ای سم است و هر چیزی که مانع پاسخگویی به مردم است، باید کنار گذاشته شود و تنها ، خدمت به مردم ملاک باشد و بجز این اگر حرکت کنیم، باید پاسخگو باشیم.

اهم صحبت های وزیر کشور به نقل از خبرگزاری ها از این قرار است:

*استاندار باید قدرت هماهنگی در استان را داشته باشد؛ معتقدیم بدون هماهنگی نمی توان کارها را پیش برد، استانداری موفق است که سپاه ، بسیج ، ارتش، قوای مقننه و قضاییه همراه و هماهنگ با او باشند.

* استانداری که با وجود توانایی های بالا ، نتواند هماهنگی ایجاد کند، موفق نخواهد بود زیرا تعامل را گفتگو تلقی نمی کنیم بلکه مشارکت عملی می دانیم.

* اگر نتوانیم تامین سرمایه کنیم و بخش خصوصی را در سرمایه گذاری تشویق نماییم، به یقین موفق نمی شویم و این امر، با تعامل و ایجاد بسترهای امن و نتیجه بخش ممکن است.

*برای دولت تدبیر و امید، مهمترین اصل این است که سیاست ها و قول های داده شده به مردم را عملی کند زیرا مردم، به برنامه های دولت رأی داده اند.

*باید با بکار گرفتن اولویت ها و نیروهایمان، بتوانیم ضمن رشد و توسعه ، به یک توازن و تعادل برسیم.

*کماکان برنامه دولت این است که استانداران با توجه به توصیه های رهبری و رئیس جمهوری، در بحث توسعه فعالیت کنند؛ توسعه در دولت و در استان ها از مهمترین اولویت های دولت است و رئیس جمهوری تاکید دارد که اراده و عزم راسخ رهبری را به نتیجه برسانیم و محقق کنیم.

*به مشارکت مردم در عرصه های مختلف سیاسی اعتقاد داریم  و تامین آزادی های سیاسی، تقویت و صیانت آن در حوزه قانون، از اولویت های دیگر ماست و استانداران باید هدایتگر این سیاست ها در استان ها باشند.


*تقویت اعتقادات دینی مردم و گسترش تفکرات انقلابی، از اصول ماست و فراموش نمی کنیم آنچه که موجب تداوم و بسط انقلاب شده، اعتقادات دینی است.

* باید مردم را با اندیشه های ناب، برابری، نشاط ، شادابی و امید بیش از پیش آشنا کنیم و در این مسیر حرکت دهیم.

* شهدا از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم مثل شهید حججی که برای حفظ و عظمت اسلام به شهادت رسیدند، برای ما الگو هستند و مدیون آنان هستیم.

*همه اینها در دامان مادرانی پاک و مومنه، رشد و بالندگی یافته اند و مسیر تعالی را تا رسیدن به لقاءالله طی کرده اند.

*اقتدار جمهوری اسلامی ایران، استقلال و عزت مردم به برکت خون شهدا است.

*رنج عظیمی که ما امروز در استان ها داریم؛ عدم توازن و تعادل در حوزه جمعیت، منابع و توانایی هاست که نتیجه آن، مهاجرت ها ، بزهکاری ها و خالی شدن مناطقی است که ظرفیت رشد و توسعه را دارند. 

29216

استان توسعه اولویت استانداران جمهوری هماهنگی سیاسی نتیجه برنامه سیاست مهمترین توازن سرمایه تامین انقلاب اسلام اعتقادات تقویت اسلامی رهبری تعادل باشند کنند؛ استفاده اقتدار تاکید همراه هماهنگ ظرفیت دارند ایجاد تعامل توانایی استانداری پاسخگو مشارکت