برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایلنا نوشت: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: آدم از بیانات برخی درباره جنگ تحمیلی و این دوره ارزشمند که تصمیمات امام (ره) را زیر سوال می‌برد، متاثر می‌شود.

مازندمجلس:سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در جمع سوگواران حسینی در اصفهان گفت: امام حسین با لشکری غیر نظامی وارد کارزار شد اما قیام عاشورا تا همیشه ماندگار شد و درس های آن همه مکاتب بشری را تحت تاثیر قرار داد.

او از اصفهان به عنوان ستون فقرات دفاع مقدس یاد کرد و اظهار داشت: حجم حضور، ایثار و فداکاری اهالی اصفهان در دفاع مقدس بالا بد و حتی به اندازه چند استان شهید تقدیم کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد:‌ نکته دوم نقش محوری اصفهان در اداره جنگ تحمیلی است، هرگز نمی‌شود نقش شهیدان والامقام مثل حسین خرازی، احمدکاظمی، ابراهیم همت، مصطفی ردانی پور یا عبدالله میثمی را در کسب توفیقات نادیده گرفت.

سلیمانی با بیان اینکه انسان انقلابی با شهادت خود یک ملت را سربلند می‌کند و شهیدان محلاتی و حججی از این انسانها هستند، تصریح کرد: با حضور فرماندهان اصفهانی هر تصمیمی با آرامش و اطمینان گرفته می‌شد.

وی افزود: هرچه می‌گذرد گوهر گرانقدری در اصفهان به عنوان گنجی از فرهنگ دفاع مقدس یافت می‌شود.

این فرمانده ارشد نظامی با بیان اینکه شکست دشمنی که غافلگیرانه به ما حمله و به سرعت ۲۰ هزار کیلومتر از خاک ما را با حمایت مالی و تسلیحاتی دیگر کشورها اشغال کرد، دستاورد بزرگ و ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: آدم از بیانات برخی درباره جنگ تحمیلی و این دوره ارزشمند که تصمیمات امام (ره) را زیر سوال می‌برد، متاثر می‌شود.

سلیمانی ادامه داد:‌ ببینیم رهبر انقلاب به آن دوران چگونه نگاه می‌کنند؛ اصرار ایشان بر تبیین معارف جنگ است نه سخن درباره شبهه‌ها. ایشان از ادبیات دفاع مقدس حمایت و ترویج می کنند، اما برخی افراد با اغراض سیاسی شبهاتی را مطرح می کنند که اصلا جای پرداختن ندارد.

وی با بیان اینکه انقلاب بدون آن چیزی که بعد با دفاع مقدس در جامعه تسری یافت ناقص می‌ماند، ابراز داشت: اولین تاثیر دفاع مقدس، رجوع عمومی به ارزش‌های اصیل دینی، از میدان به در کردن لیبرال‌ها و فاصله گرفتن از جامعه طاغوتی بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرد: دفاع مقدس باعث تقویت بی‌نظیر لایه‌های دینی و ارزشی جامعه ما شد و جامعه ما را به سرعت به جامعه‌ای دینی تبدیل و آن را احیای جمعی کرد. تحول معنوی در رشد اخلاص و شکل‌گیری نوعی خاص از مدیریت به عنوان مدیریت بسیجی و جبهه‌ای از دیگر نتایج دفاع مقدس است.

سلیمانی با بیان اینکه دفاع مقدس ما در هویت‌سازی ملت نقش داشت و ملتی پایدار و انقلابی تبدیل کرد، عنوان کرد: آنچه این دستاوردها را به وجود آورد یکی تاثیر هدایت‌ها و بیانات حضرت امام (ره) بود که در دل‌ها اخلاص ایجاد کرد که یک نمونه آن پیام لطیف ایشان بعد از شکست در عملیات بدر است. امام (ره) با دقت همه سطوح جنگ را زیر نظر داشت و روح دینی را به وجد می آورد.

وی با اشاره به شهید حججی یادآور شد: شهید حججی فقط شهید نشد بلکه ترسیم خط کرد و این چیزی است که از مکتب عاشورا فرا گرفته بود.

این فرمانده عالی نظامی با تاکید بر اینکه خصوصیت فرماندهی و مدیریت در جنگ تحمیلی، جامعه را تحت تاثیر قرار داد که در هر دوره‌ای می‌تواند اثرگذار باشد، بیان کرد: اثر رهبری، هدف‌گذاری و اینکه چقدر آن هدف قدسی، خالصانه و پاک است و نحوه مدیریت، جامعه را شکل می‌دهد. فرماندهان خط‌شکن و جلودار بودند و این تفاوت فرماندهی در دفاع مقدس با دیگر سطوح مدیریتی است.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فرماندهان جنگ تحمیلی شجاع‌ترین، با اخلاص‌ترین و با معنویت‌ترین رزمنده‌ها بودند، گفت: همت وقتی شهید شد چند ساعت پیکرش بدون هیچ نشان و درجه‌ای روی زمین بود و کسی نمی‌فهمید او فرمانده یک لشکر است.

وی با بیان اینکه ما دوره نظامی ندیده بودیم، از یکدیگر یاد می‌گرفتیم، یک لشکر به لباس پوشیدن حسین خرازی اقتدا می‌کرد، اظهار داشت: هر کجا رهبری پاک و منزه با مدیران و انسان‌های فداکار همراه شد جامعه پیروز و هرگاه جامعه از این انسان‌ها خالی شد آن جامعه شکست می‌خورد مانند جامعه دوران امیرالمومنین (ع).

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی تصریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی امروز یک قدرت تثبیت شده و بلاشک است؛ اما دشمن جاهل است که نمی‌فهمد قدرت جمهوری اسلامی پادگانی، استثماری و استعماری نیست.

سلیمانی اضافه کرد: این قدرت برخاسته از چیزی است که دشمن امکان مواجهه با آن را ندارد و ناشی از منطق سیاسی ماست که مهمترین آن دفاع از مظلوم در برابر ظالم است.

وی با تاکید بر اینکه وقتی از یمن در برابر شما دفاع می‌کنیم یمن پادگان عاطفه می‌شود؛ خاطرنشان کرد: با تمام توان‌تان هم نمی‌توانید اعتماد فلسطینیان را از ما سلب کنید. قدرت جمهوری اسلامی قدرت دینی، معنوی، مردمی و بومی است که شکست‌ناپذیر است و در دل‌ها جا دارد.

این فرمانده عالی نظامی تاکید کرد: امروز برادران اهل سنت منطقه نزدیک‌ترین حامی خود را جمهوری اسلامی می‌دانند؛ همه عالم اسلام به این قدرت تکیه کرده‌اند.

سلیمانی با بیان اینکه نیازی به این حرف‌های تکراری و بی‌مغز علیه ایران نیست، ابراز داشت: ما صحنه‌های سخیفی از دشمنان در منطقه دیده‌ایم. در همه مواجهاتی که داشتند بر قدرت جمهوری اسلامی افزودند و ان‌شاءالله این قدرت با همین منطق صحیح و رهبری تقویت می‌شود.

29212

اینکه جامعه سلیمانی فرمانده اسلامی جمهوری اصفهان نظامی مدیریت تاکید تحمیلی عنوان تاثیر نیروی دوران انقلاب رهبری فرماندهان پاسداران معنوی تبدیل تقویت منطقه اخلاص امروز فرماندهی دشمنان اشاره دل‌ها برابر خاطرنشان شهیدان خرازی انقلابی ادامه اظهار تصمیمات عاشورا تصریح گرفته سیاسی ندارد درباره بیانات حمایت سردار ابراز