برگزیده ها
تسهیل همکاری ها با لغو تحریم ها/دانش ساخت قطعه خودرو را آموزش می دهیم

مازندمجلس: تهران-ایرنا- رییس اتحادیه ملی پلاستیک و کائوچو فرانسه با اشاره به قراردادهای شرکت های خودروسازی فرانسه با ایران گفت: مهندسان و صنعتگران ایرانی را برای ساخت قطعات خودروها آموزش می دهیم.

مازندمجلس: دونی ویان (Dennis Vaillant) در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا در مورد همکاری های این انجمن برای آموزش صنعتگران ایرانی اظهار کرد: در جلسه ای با رییس پژوهشکده پتروشیمی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و گروه خودروسازی پی اس ای فرانسه/PSA متشکل از خودروسازان پژو و سیتروئین به این نتیجه رسیدیم که با توجه به همکاری های شرکت های خودروسازی فرانسه با ایران می توان قطعات خودرویی را در ایران و باکیفیت بیشتر توسط صنعتگران ایرانی تولید کرد.
وی که برای امضای تفاهم نامه با پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی به ایران آمده، ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه ما 18 ماه پس از راه افتادن خط تولید خودروها تولید قطعات پلاستیکی و کامپوند مورد نیاز خودروها را به صنعتگران و مهندسان ایرانی آموزش می دهیم تا با تبادل این دانش فنی بتوانند این قطعات را با استاندارد مناسب بسازند.
رییس اتحادیه ملی پلاستیک و کائوچو فرانسه در مورد ارتباط صنعت و دانشگاه در فرانسه نیز گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه در فرانسه خوب نیست و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روی تقویت این ارتباط بسیار تاکید دارد.
وی افزود: در فرانسه البته مراکزی رقابتی تشکیل شده که مجموعه ای از دانشگاهیان، پژوهشگران و صنعتگران در این مراکز گردهم می آیند.
ویان خاطرنشان کرد: پژوهشگران و صنعتگران در این مراکز روی موضوعات مشخصی تحقیق و بررسی می کنند؛ ولی این مراکز به دانشگاه خاصی وابسته نیستند و در مجموع 17 مرکز برای این نوع فعالیت های پژوهشگران و دانشگاهیان وجود دارد.
وی در مورد بودجه دولتی این مراکز و تامین نیازهای مالی آنها نیز گفت: این مراکز نهاد دولتی به شمار نمی آیند و بودجه آنها از دولت و صنایع بزرگ تامین می شود. این بودجه برای تحقیقات پژوهشگران هزینه می شود و دانشگاه ها نیز به کمک اساتید برجسته در پیشبرد این تحقیقات کمک می کنند.
او در مراسم امضای این تفاهم نامه در یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست همچنین در پاسخ به خبرنگاران در مورد دلیل همکاری با پژوهشگاه گفت: همانطور که بعد از برداشته شدن تحریم ها بازار ایران به روی اروپا باز شد و شرکت های اروپایی به ویژه فرانسوی مانند ‌توتال، رنو و سیتروئن به دلیل منابع غنی طبیعی ایران علاقمند به همکاری با این کشور شدند، اتحادیه ملی پلاستیک و کائوچوی فرانسه نیز در این راستا با پژوهشگاه پتروشیمی همکاری می کند.
اتحادیه ملی پلاستیک و کائوچوی فرانسه شامل شرکت های فعال در این زمینه است و به این شرکت ها از نظر حقوقی و دانش فنی کمک می کند.
یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با هدف فراهم کردن زمینه ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازارهای جهانی از دوم تا پنجم مهرماه در محل نمایشگاه های بین المللی برپا شد.
علمی**9157
خبرنگار: منصوره شوشتری*انتشار: محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me

علمي آموزشي

انجمن پلاستيك فرانسه

نمايشگاه ايران پلاست

فرانسه همکاری پلاستیک مراکز صنعتگران پژوهشگاه پتروشیمی اتحادیه پژوهشگران دانشگاه ارتباط بودجه پلاست المللی نمایشگاه تولید تفاهم آموزش ایرانی قطعات تسهیل یازدهمین تحریم بازار جهانی زمینه کائوچوی تحقیقات تامین پلیمر خودروسازی خودروها دانشگاهیان انجمن امضای دولتی ایرنا صنایع