برگزیده ها
ربیعی:تا رفع کامل تنگناهای هپکو و آذرآب از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنم

مازندمجلس: اراک - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا رفع کامل تنگناهای هپکو و آذرآب از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنم

مازندمجلس: به گزارش ایرنا علی ربیعی روز چهارشنبه در جریان سفر خود به استان مرکزی در نشست با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: در سنوات گذشته اصل اهلیت در واگذاری کارخانه هپکو به بخش خصوصی رعایت نشده است.
وی اضافه کرد: امروز نشست های مختلفی برای بررسی مشکلات و مسائل کارخانه های هپکو و آذرآب تدارک دیده شده و برای حل مشکلات راهکارهای کارشناسی ارائه می شود.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: بنده تا رفع کامل مشکلات این 2 کارخانه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: بازگردان کارخانه هپکو از بخش خصوصی به دولت بهترین راه ممکن در شرایط کنونی است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: هم اینک به گفته کارشناسان کارخانه هپکو چهار هزار میلیارد ریال ارزش ریالی دارد در صورتی که هشت هزار میلیارد ریال به بانک ها، بیمه تامین اجتماعی و امور مالیاتی بدهی دارد.
وی بیان کرد: دلیل این چنین بدهکاری سنگینی که از سوی سهامدار قبلی هپکو ایجاد شده باید مشخص شود و بدهی های بانکی شخص سهامدار قبلی هپکو به بانک های بازگرداند.
امام جمعه اراک بیان کرد: در یک مورد سهامدار قبلی کارخانه هپکو یک هزار و 320 میلیارد ریال از یکی از بانک های دولتی با ضمانت کارخانه هپکو تسهیلات گرفته که بخش بسیاری از این تسهیلات در کارخانه هزینه نشده است.
وی بیان کرد: در حالی کارخانه هپکو هشت هزار میلیارد ریال بدهی دارد که در سال 1386(اولین سال واگذاری) بیش از 2 هزار و 800 میلیارد ریال ماشین آلات از این کارخانه به فروش رسیده و سهامدار تنها 30 درصد از همه قیمت کلی هپکو را در همان سال پرداخت کرده است.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده بخشی از بدهی کارگران هپکو باید حداکثر تا فردا (پنجشنبه) پرداخت شود.
محمود زمانی قمی افزود: در صورتی که سهامدار جدید هپکو نتواند به تعهدات خود مبنی بر راه اندازی کارخانه و پرداخت معوقات کارگران عمل کند، کارخانه به شخص دیگری واگذار می شود.
نشست با استاندار، حضور در نشست خبری، بازدید از شرکت های هپکو و آذرآب و دیدار با کارگران کارخانه هپکو از دیگر برنامه های سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مرکزی است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور رئیس جمهور به منظور بررسی تنگناهای دو شرکت آذرآب و هپکو به استان مرکزی سفر کرده است.
شرکت مادر تخصصی آذرآب در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده

اقتصاد

تعاون

هپكو و آذرآّب

دري نجف آبادي

کارخانه مرکزی استان سهامدار آذرآب میلیارد تعاون اجتماعی ماشین مشکلات پرداخت افزود کارگران فعالیت برنامه استاندار تسهیلات صورتی بررسی فروگذار تلاشی تنگناهای آبادی نماینده خصوصی واگذاری ربیعی