برگزیده ها
ورود آیفون 8، مودم همراه خودرو و آخرین فناوری‌های صوت و تصویر

مازندمجلس: این هفته بازار دیجیتال با ورود تازه‌ترین گوشی آیفون، مودم‌ همراه متصل به فندکی ماشین، سری تازه‌ای از تبلت‌های میان رده و رده بالا و فناوری‌های جدید صوت و تصویر پر خبر بوده است.

مازندمجلس

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، پس از چندین هفته سکون، این هفته بازار دیجیتال شاهد ورود دستگاه‌های با اهمیت تر و متفاوت تر نسبت به هفته‌های اخیر بوده است. به تازگی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X در خارج از کشور رونمایی شده و ورود این کالاها به بازار ایران نیز به تدریج انتظار می رود که مثل هر ساله برای مدتی بازار آیفون در کشور را داغ تر خواهد کرد.

 همچنین در هفته اخیر برای متقاضیان بازار نه چندان داغ تبلت سری جدیدی از تبلت در دو رده قیمتی بالا و متوسط  شامل M2 و MediaPad M3 و MediaPad T1 و T2 و T3 عرضه شده اند که قدرت انتخاب مشتریان این بازار را افزایش می دهند. علاوه بر این در نسل جدید تلویزیون‌ها  علاوه بر استفاده از فناوری‌های نوین صوت و تصویر، مشکلات و ایرادات نصب دیواری بهینه و رفع شده است. 

*ورود آیفون 8 

این هفته شاهد ورود تازه ترین گوشی اپل به بازار بودیم. آیفون 8 به تعبیری نسخه ارتقا یافته‌ آیفون 7 است که با 699 دلار در خارج از کشور عرضه شد و در ایران نیز تقریبا به قیمت منطقی نزدیک شده است.  

این گوشی 4.7 اینچی دارای صفحه نمایش Retina HD با تکنولوژی True Tone با قابلیت تنظیم رنگ صفحه نمایش با نور محیط است.

گوشی دارای دوربین 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی است.

سخت افزار گوشی از پردازنده‌ جدید A11 Bionic با پردازنده 6 هسته‌ای، اسپیکرهای استریو، Touch ID، حافظه داخلی 64 و 256 گیگابایتی و 2 گیگابایت رم بهره می برد و از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. ضدآب و ضد گرد و غبار است.

بلوتوث نسخه 5، شبکه نسل 4 و وای فای از جمله امکانات ارتباطی این گوشی است. 

آیفون 8 در رنگ‌های مشکی، خاکستری، نقره‌ای، طلایی و رزگلد تولید شده است.

* مودم همراه فندکی

با توجه به توسعه روز افزون کسب و کارهای اینترنتی از جمله بازار حمل و نقل و نیاز همیشگی آنها به ارتباط دائم و کمبود شارژ گوشی، برای نخستین بار مودم های همراه مبتنی بر فندکی ماشین عرضه شده که طراحی آن به شارژر‌های فندکی بسیار نزدیک است.

 

 

این مودم پس از قرار دادن سیم‌کارت دارای اینترنت فعال و با فشردن یک کلید روشن می شود. این محصول از سیم کارت نسل 4 پشتیبانی می کند و امکان به اشتراک گذاری اینترنت با مسافران تا حداکثر 10 کاربر را نیز دارد.

در این ارتباط سرعت انتقال اطلاعات در حالت دانلود 150 مگابیت و در حالت آپلود 50 مگابیت بر ثانیه است و اطلاعات کدگذاری می‌شوند.

این دستگاه همچنین یک درگاه USB برای شارژ دستگاه‌های دیگر مانند تلفن‌همراه و تبلت دارد.

*فناوری کوانتوم دات برای 2 برابر روشنایی در تلویزیون QLED 

کمپانی کره ای سامسونگ سری جدید تلویزیون‌های QLED را تولید کرده است. این تلویزیون‌ها در دو مدل صفحه تخت و صفحه خمیده طراحی شده‌اند.

طراحی این تلویزیون‌ها با تمرکز بر سه موضوع کیفیت تصویر، هوشمندی بیشتر و طراحی متناسب با زندگی روزمره کاربران انجام شده است، برای مثال در طراحی این محصول ها موضوعاتی مانند گره خوردن کابل‌ها و  فاصله زیاد تلویزیون از دیوار در حالت نصب دیواری دیده شده است.

در تولید این سری از محصولات از ذرات کوانتوم‌دات برای تولید رنگ استفاده شده و با این کار میزان روشنایی به 1500 نیت رسیده که 2 برابر بیشتر از نسل قبلی و 3 برابر تلویزیون‌های غیرکوانتوم‌داتی است. با برخورد نور به کوانتوم‌دات‌ها که ابعاد بسیار ریزی دارند بیش از یک میلیارد رنگ خالص قابلیت نمایش پیدا می کنند. کوانتوم دات باعت می شود تا با افزایش نور تصویر، کیفیت نمایش رنگ تغیر نکند و افزایش نور موجب کم شدن طول عمر پنل و سوختن پیکسل ها نشود.

کابل اپتیکال 1.8 میلی‌متری، طراحی 360 درجه، ریموت کنترل هوشمند و نمایش یک میلیارد رنگ از دیگر ویژگی‌های این محصول است. بنابراعلام مدیران سامسونگ، در تلویزیون‌های QLED انتقال کامل فناوری انجام شده است.

*ورود تبلت‌ های چینی رده متوسط و رده بالا 

کمپانی چینی هواوی که اخیرا دو گوشی عرضه کرده بود، به تازگی سری جدیدی از تبلت‌های رده بالا و متوسط خود را عرضه کرده است. تبلت‌ M3 از سری MediaPad در دسته تبلت‌های رده بالای این کمپانی قرار گرفته که دارای صفحه نمایش 8٫4 اینچی با دقت تصویر 2560 در 1600 است. 

این محصول از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده می کند و در دو مدل دارای سیم‌کارت LTE و دارای وای فای تولید شده است.

سخت افزار این تبلت به باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی، تراشه Kirin 950، بلندگوهای استریو با قدرت‌ 1 وات، 4گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. 

هواوی در این محصول از فناوری شارژ سریع استفاده کرده اما شارژ بی‌سیم را پیش بینی نکرده است.

*استفاده از فناوری دالبی برای ارتقای صوت و تصویر در تلویزیون OLED 

کمپانی کره‌ای ال جی سری جدیدی از تلویزیون‌های OLED خود را تولید کرده که از نظر طراحی برای نصب بدون فاصله روی دیوار و صدا و تصویر نسبت به محصولات قبلی متفاوت است.

 

این محصول سری W تلویزیون OLED ال جی ساینچر است که در تولید آن برای بهبود کیفیت تصویر و صدا از قابلیت‌های DolbyVision با درخشندگی چهار برابر استاندارد و Dolby Atmos برای ارائه صدای 3 بعدی حقیقی استفاده شده است.

در این محصول از اسپیکرهای رو به بالا (up-firing) استفاده شده تا در انتشار صدای کم یا زیاد، کیفیت افت نکند.

در طراحی این محصول تلاش شده قسمت‌های اضافی حذف و بر کاربری اصلی تمرکز شود تا با به کارگیری فناوری‌ روز، عملکرد مناسب در عین سادگی ایجاد شود.

گزارش از: فاطمه سامعی

آ

آیفون بازار طراحی محصول تصویر تولید استفاده دارای نمایش دوربین کیفیت مگاپیکسلی تلویزیون‌های کمپانی برابر فناوری فندکی جدیدی گزارش همراه افزایش روشنایی تبلت‌های کوانتوم هواوی مانند مگابیت تمرکز محصولات متوسط میلیارد دیوار بیشتر تلویزیون‌ها تبلت‌ انتقال سامسونگ پشتیبانی دیواری نزدیک اینچی تازگی متفاوت دیجیتال فناوری‌های دستگاه‌های قابلیت افزار ارتباط بسیار سیم‌کارت بی‌سیم گیگابایت اسپیکرهای استریو حافظه اینترنت