برگزیده ها

مازندمجلس: یک نماینده ارشد مجلس سنای آمریکا که نقش مهمی در طراحی و تصویب طرح‌های ضد ایرانی داشته اعلام کرده قصد دارد این مجلس را ترک کند.

مازندمجلس: «باب کورکر»، رئیس فعلی کمیته روابط خارجی مجلس سنا که با اتحاذ مواضع خصمانه علیه ایران نقش عمده‌ای در تصویب طرح‌های ضد ایرانی داشته باز نشسته می‌شود. 
به نوشته سی‌ان‌ان، کورکر در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد: «بعد از تأمل، بررسی و مشورت با خانواده در طول سال گذشته، تصمیم گرفته‌ام که همزمان با پایان دوره‌ام در پایان سال 2018 سنای ایالات متحده آمریکا را ترک کنم.»
وی طرح‌های مهمی برای مقابله با برنامه هسته‌ای، برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران تهیه کرده و به تصویب رسانده است. از جمله مهم‌ترین طرح‌های او که به قانون تبدیل شده، قانون موسوم به «نظارت بر توافق هسته‌ای ایران، 2015» است که رئیس‌جمهور آمریکا را موظف به گزارش‌دهی درباره پایبندی ایران به توافق برجام در هر 90 روز می‌کند. 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس مفاد همین قانون است که بایستی در اکتبر سال جاری میلادی گزارشی درباره پایبندی یا عدم پایبندی ایران تقدیم کنگره آمریکا کند. نشانه‌های مختلف حاکی است که او قصد دارد در این گزارش پایبندی ایران را تأیید نکند. 
پایبندی آمریکا قانون طرح‌های توافق رئیس‌جمهور می‌کند مجلس درباره برنامه گزارش تصویب پایان ایرانی کورکر هسته‌ای