برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - ایرنا نوشت: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: رزمایش بزرگ حیدر کرار در مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین، گوشه هایی از اقتدار، توانمندی و کارآمدی یگان های ولایت مدار نیروی زمینی ارتش را به منصه ظهور رساند.

مازندمجلس:امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این رزمایش در مرز خسروی، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) به ملت ایران افزود: اکنون نیروی زمینی وارد تحول عظیم ساختاری در ابعاد مختلف آمادگی رزمی شده است.

وی اظهار کرد: در بعد ساختاری تحول عظیمی را که اعتلابخش نیروی زمینی است تجریه می کنیم و برای به منصه ظهور رساندن این اقتدار در یک سرزمین واقعی و ارزیابی آمادگی و اقتدار رزمی یگان های نیروی زمینی، رزمایش بزرگ حیدر کرار برگزار شد تا ساختار سازمانی یگان های متحرک هجومی را تعیین کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: بهترین جایی که می شود از عملکرد یک یگان با تحرک و دارای قدرت تهاجمی نتیجه گرفت، انجام یک رزمایش میدانی است که رزمایش حیدر کرار نیز در همین راستا انجام شد.

امیر سرتیپ حیدری بیان کرد: در این رزمایش نیروهای واکنش سریع مخصوص و نیروهای متحرک هجومی و همچنین یگان های زرهی هجومی با آمادگی کامل حضور پیدا کرده اند و توانستیم آمادگی و رزمایش خوبی را به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه اکنون امنیت کامل در مرزهای کشورمان حکمفرماست، افزود: امروز نیروهای مسلح کشورمان در اوج آمادگی و با قابلیت های بسیار بالا فراتر از مرزهای کشور با مشارکت نیروهای نظامی سایر کشورهای همسایه می توانند امنیت منطقه ای را تضمین کنند.

وی همچنین با اشاره به حضور ارتش برای خدمات رسانی به زائران اربعین گفت: بخشی از مسئولیت خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز رسمی خسروی به ارتش واگذار شده است.

وی اضافه کرد: ارتش امسال در بحث اربعین حسینی در احداث توقفگاه های خودروهای زائران، برپایی ایستگاه های صلواتی، خدمات پزشکی و همچنین اسکان مشارکت فعالانه دارد تا زائرانی که از مرز خسروی عازم کربلا می شوند، با امنیت و آرامش در این پیاده روی عظیم شرکت کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارشد نزاجا در غرب کشور نیز در حاشیه برگزاری این رزمایش در سخنانی گفت: رزمایش بزرگ حیدر کرار با هدف نمایش اقتدار ارتش با موفقیت کامل در مرز رسمی پرویزخان شهرستان قصرشیرین و با شرکت نیروهای تیپ واکنش سریع و زرهی در حال برگزاری است.

امیر سرتیپ فرهاد آریانفر گفت: در سومین مرحله از رزمایش بزرگ حیدر کرار در مرز پرویزخان، صلابت و اقتدار نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بار دیگر به منصه ظهور رسید و هم اکنون نیروهای ارتش تحت فرماندهی معظم کل قوا با اقتدار و جانفشانی آماده دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند.

رزمایش بزرگ حیدر کرار روز یکشنبه 2 مهر ماه در منطقه عمومی پرویزخان آغاز شد و طبق گفته فرماندهان ارتش، این رزمایش به مدت یک هفته در این منطقه ادامه دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد.

همچنین مهر نوشت:

عملیات ثامن‌الائمه (ع) زمینه‌ساز وحدت نیروهای مسلح شد

امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم گرامیداشت عملیات ثامن الائمه (ع) و شکست حصر آبادان که صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، گفت: مهمترین ویژگی عملیات ثامن الائمه (ع) تحقق فرمان تاریخی امام بود، چرا که ملت و نیروهای مسلح پیش از هر چیز به دنبال اجرای تکلیف خود بودند.

وی افزود: دومین ویژگی این عملیات اجرای مشترک عملیات توسط ارتش و سپاه بود و بعد از این عملیات بود که شعار ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی بر سر زبان‌ها افتاد و در واقع این عملیات زمینه‌ساز وحدت شد.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های عملیات ثامن الائمه (ع) گستردگی آن بود، زیرا عملیات‌های قبلی کوچکتر و محدود بودند، لذا این عملیات موجب ارتقای اعتماد به نفس برای طرح ریزی عملیات‌های بزرگ شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه با پایان جنگ تحمیلی، فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی از مرزهای کشور فراتر رفت، گفت: بیداری اسلامی در حال شکل گیری بود، اما استکبار جهانی برای جلوگیری از این فرآیند خود به منطقه آمد و دو کشور عراق و افغانستان را اشغال کرد. استکبار جهانی در ادامه مسدودسازی موج بیداری اسلامی ۱۳ سال با مدرن‌ترین تجهیزات هوایی و زمینی پشت مرزهای ایران اسلامی متوقف شد.

امیر پوردستان افزود: قدرت و توان نیروهای مسلح و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری سبب شد تا آمریکایی‌ها راهبرد خود را در منطقه تغییر دهند و با جنگ ترکیبی وارد عرصه منازعه با ایران اسلامی شوند. دشمن در جنگ ترکیبی از تمامی توان خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فضای مجازی و رسانه‌ای و جنگ نیابتی استفاده می‌کند.

جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت مساله دفاع در سال نخست جنگ پرداخت و افزود: ارتش در آن دوران که دچار تغییرات عمده‌ای شده بود، توانست با تمام توان در برابر ۱۲ لشکر و ۴۵ تیپ مستقل مجهز بایستد و در عملیات ثامن الائمه (ع) با تمام توان هوایی، زمینی، بالگردی و توپخانه‌ای در کنار برادران پاسدار حماسه شکست حصر آبادان را رقم زد.

29214

رزمایش عملیات نیروهای اسلامی زمینی منطقه نیروی آمادگی مرزهای اقتدار افزود فرمانده الائمه خسروی امنیت پرویزخان همچنین جمهوری ادامه هجومی پوردستان اربعین سرتیپ زائران برگزاری خدمات اکنون زمینه‌ساز انقلاب جانشین آبادان عملیات‌های جهانی هوایی رهبری ترکیبی استکبار بیداری اجرای قصرشیرین دیگری ویژگی اینکه ساختاری مختلف برگزار حاشیه حیدری مرزها مشترک متحرک واکنش مشارکت رسانی فراتر امروز نمایش کشورمان حسینی