برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آماده باش کامل نیرو‌های پاکبان در ایام محرم خبرداد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مجتبی یزدانی به تشریح برنامه‌های معاونت خدمات شهری شهرداری در ایام محرم پرداخت و گفت: بیش از ۱۸۰۰ متر مربع فضاسازی فرهنگی ویژه ایام محرم بر روی سازه‌های فرهنگی، بیلبورد‌ها و... اکران شده است.

یزدانی در ادامه با بیان این که ۵۰ المان نوری یا زینب (س) نیز در سطح شهر نصب شده است، گفت: این المان‌های نوری مزین به نام حضرت زینب (س) در بزرگراه ها، پل‌های سواره و... نصب شده است.

وی اضافه کرد: در کنار تبلیغات فرهنگی، بیش از ۱۰ هزار عدد پرچم ویژه ایام محرم نیز بر روی پل‌های سواره رو تهران اکران شده است.

یزدانی در ادامه به برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهر تهران برای حفظ نظافت و پاکیزگی شهر در این ایام اشاره کرد و گفت:همچون سنوات گذشته کلیه مناطق ۲۲ گانه و نواحی ۱۲۳ گانه شهرداری تهران اقدام به پاکسازی، نظافت، رفت و روب و نگهداشت اطراف هیئات، تکایا، مساجد و... به صورت مستمر می‌کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین در این ایام کلیه نیرو‌ها در امر بازیافت و رفت و روب؛ در آماده باش صدرصدی می‌باشند و به خدمات رسانی می‌پردازند.

یزدانی اضافه کرد: همچنین در راستای حفظ نظافت و پاکیزگی سطح شهر تهران با توجه به افزایش هیئات، ایستگاه‌های صلواتی و... مخازن ۱۲۰ و ۲۴۰ لیتری در اطراف هیئات، تکایا، مساجد و... استقرار داده شده است و کیسه‌های زباله نیز در مناطق؛ خصوصا مناطقی که حجم پسماند بیشتری در این ایام دارند، توزیع شده است. همچنین با برنامه ریزی‌های انجام شده و در کمترین زمان ممکن ظروف حاصل از نذورات توزیع شده در بین عزاداران حسینی جمع آوری می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد:سازمان آتش نشانی نیز در راستای تامین ایمنی هیئت‌ها در بازدید از مساجد و تکایا کپسول‌های خاموش کننده‌ای که در گذشته به هیئت‌ها اهداء شده‌اند بازرسی می‌کنند و در صورت نیاز به شارژ به صورت رایگان این امر انجام می‌شود.

یزدانی ادامه داد: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، آتش‌نشانان به صورت گسترده در سطح شهر تهران در آماده باش خواهند بود تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی کنند.

وی به دیگر اقدامات این حوزه در این ایام اشاره داشت و گفت: با توجه به ضرورت نهادینه ساختن الگو‌های فرهنگی حفاظت از محیط زیست در سطح جامعه، مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار با همراهی دبیران کانون‌های محیط زیست محلات شهر تهران، هیئات مذهبی، مساجد، تکایا و شهروندان محلات طرح داوطلبانه خادم هیئت را در طول ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در این طرح آموزش‌های لازم توسط خادمین به عزاداران حسینی جهت جمع آوری پسماند‌های خشک و‌تر به صورت تفکیک شده بعد از مراسم، استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف نامرغوب و غیر استاندارد، کاهش مصرف آب و برق، نظارت بر حسن اجرای طرح خادم در هر منطقه توسط واحد محیط زیست منطقه انجام خواهد شد.

به گفته یزدانی فضاسازی و سیاهپوش کردن بوستان‌های مناطق ۲۲ گانه متناسب با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در طول ایام ماه محرم و صفر و سیاهپوش کردن تمامی میادین و مجموعه‌های خدماتی از دیگر اقدامات این حوزه در این ایام است.

تهران یزدانی ادامه مساجد هیئات تکایا فرهنگی شهرداری نظافت خدمات حسینی اطراف همچنین آماده هیئت‌ها راستای عزاداران توزیع اقدامات اباعبدالله یکبار منطقه استفاده الحسین عزاداری سیاهپوش محلات پسماند اکران پل‌های فضاسازی برنامه‌های مستمر جامعه سواره اضافه اشاره گذشته پاکیزگی معاون مدیریت مناطق