برگزیده ها

مازندمجلس: رییس جمهور ترکیه به رهبر اقلیم کردستان عراق هشدار داد که فشارهای کنونی برای استقلال منطقه کردستان عراق ممکن است منجر به جنگ قومی در شمال عراق گردد .

مازندمجلس: پس از آن که منطقه خودمختار کردستان عراق پذیرای رفراندومی بحث برانگیز برای جدایی از عراق بوده است ،رجب طیب اردوغان روز سه شنبه در جمع دانشگاهیان ترکیه در کاخ خود در آنکارا هشدار داد: اگر بارزانی و دولت منطقه ای کردستان عراق هر چه زودتر از اشتباه خود دست برندارند ،آن ها همراه با شرم کشاندن منطقه به نزاعی قومی و فرقه ای به تاریخ خواهند پیوست".
این واکنش اردوغان پس از اجرای رفراندوم استقلال اقلیم کردستان و با وجود مخالفت عراق و کشورهای همسایه ایران و ترکیه صورت می گیرد.
وی در این سخنرانی احتمال داد که تجزیه عراق قابلیت تبدیل شدن به تنش جدی را داشته باشد.
رییس جمهور ترکیه در ادامه با اشاره به روابط گرم آنکارا و اربیل این اقدام مقامات "کرد" را خیانت خواند و از بارزانی خواست از این ماجراجویی خطرناک که ممکن است سر به تاریکی بگذارد ،دست بکشد.
رجب طیب اردوغان با اذعان به تصور اشتباه خود در خصوص دولت اقلیم کردستان گفت: ما تا لحظه آخر انتظار برگزاری چنین رفراندومی را از سوی بارزانی نداشتیم اما گویا در اشتباه بودیم.
در همین باره، روز دوشنبه نیز رییس جمهور ترکیه خبر داده بود که مرز کشورش را با کردستان خواهد بست و جریان صادرات نفت را از آن منطقه مسدود خواهد نمود.
منطقه کردستان ترکیه بارزانی اشتباه اردوغان جمهور اقلیم رفراندومی آنکارا