برگزیده ها
پنجمین و ششمین آی تی آر برجامی لحظاتی پیش بر زمین نشست

مازندمجلس: هشتمین و نهمین فروند از مجموع ۲۰۰ فروند برجامی دقایقی قبل از تولوز فرانسه وارد تهران شد و لحظاتی پیش در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین و ششمین فروند از مجموع ۲۰ فروند هواپیمای ای. تی. آر ۷۲۶۰۰  که در دوره پسابرجام از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما خریداری شد لحظاتی پیش در فرودگا مهرآباد تهران به زمین نشست.

 پس از امضای قرارداد برجام، ایران سفارش خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای نو شامل ۱۰۰ فروند ایرباس، ۸۰ فروند بوئینگ و ۲۰ فروند ای. تی. آر را به ۳ شرکت فرانسوی، آمریکایی و ای تی آر ارائه داده بود که تا به حال ۷ فروند از این هواپیماها شامل ۳ فروند ایرباس و ۴ فروند ای. تی. آر به کشور وارد شده بود و امروز هشتمین و نهمین فروند هواپیمای برجامی وارد تهران شد.

گفتنی است این دو هواپیما شب گذشته از سوی فرزانه شرفبافی سرپرست ایران ایر و جمعی دیگر از مدیران هما در شهر تولوز فرانسه که محل استقرار کمپانی تولید کننده هواپیمای ای تی آر است تحویل شد و پرواز خود به تهران را آغاز کرد.

گفتنی است این هر دو فروند ای. تی. آر تازه وارد به کشور بامداد امروز یک نوبت در فرودگاه آتن سوخت گیری کرده و مجددا سفر خود به تهران را ادامه دادند.

فروند هواپیمای تهران امروز گفتنی ایرباس لحظاتی مهرآباد پنجمین ششمین برجامی فرودگاه