برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - جماران نوشت: نوه امام خمینی گفت: اگر امام حسین(ع) سکوت پیشه می کرد و با قدرت وقت سازش می کرد و به دنبال امور شخصی خود می رفت، حتی در نزد یزید هم محترم ترین شخص باقی می ماند اما ایشان نسبت به دین جدش بی تفاوت نبود.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در دیدار با ائمه جماعت بخش نیروگاه قم، با بیان این که خلاصه فرهنگ حسینی را عدم بی‌تفاوتی نسبت به اسلام و انسان است، گفت: مهمترین درسی که امام خمینی(ره) از قیام حسینی گرفت همین نکته بود که ما می‌توانیم و نباید نسبت به امور انسان‌ها و مسلمان‌ها بی‌تفاوت باشیم.

نوه امام با اشاره به مخالفت امام با شوروی در حمله به افغانستان اظهار کرد: شاید عقل دنیا طلب حکم می‌کرد که حال که کشور با غرب در جنگ است مناسب است که با شرق هم پیمان شود اما امام وقتی دید که شوروی به کشور مسلمان حمله می‌کند در مقابل آن‌ها هم موضع گرفت و سیاست نه شرقی و نه غربی را در پیش چشم جهانیان به عمل درآورد.

سیدعلی خمینی ادامه داد: امروز هم جمهوری اسلامی نمی‌تواند نسبت به ظلم در گوشه گوشه دنیا بی تفاوت باشد و مومن انقلابی باید نسبت به ظلم چه در کشور خودش و چه در سایر کشورها حساس باشد و تا حد توان در مقابل ظلم و ظالم بایستد.

وی تاکید کرد: اگر نسبت به اسلام و انسان بی‌تفاوتی صورت گیرد از همین آدم‌ها جنایاتی سر می‌زند که از حیوانات درنده هرگز سر نزده است.

نوه امام در پایان وظیفه مبلغین دینی را دعوت مردم به اسلام و انسانیت دانست و افزود: ما وظیفه داریم که دائما از دین خدا برای مردم بگوییم و بر آنچه حق می‌پنداریم استقامت کنیم و به اقبال و ادبار دنیا توجه نداشته باشیم.

27212

خمینی حسینی اسلام سیدعلی مقابل وظیفه شوروی باشیم انسان بی‌تفاوتی