برگزیده ها
به‌کارگیری هواپیماهای ATR در فرودگاه‌های کم مسافر/ مذاکره برای جذب فاینانس ادامه دارد

مازندمجلس: سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هواپیمای ATR در فرودگاه‌هایی که امکانات کمی دارند هم قابل استفاده است، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای شبکه پرواز بین‌شهری هستیم تا از ATRها در فرودگاه‌های کم مسافر استفاده شود.

مازندمجلس: فرزانه شرفبافی در نست خبری حاشیه مراسم ورود دو فروند هواپیمای ATR، در خصوص برنامه پروازهای بین‌المللی این هواپیماها اظهارداشت: هما پروازهای منطقه‌ای به کشورهای همسایه از طریق ATR ها را در نظر دارد که نام آن ایران‌ایر رجینال است.

وی افزود: شبکه جدید پروازهای منطقه‌ای ATRها در شرف طراحی است و به‌زودی پروازهای آن هواپیماها به کشورهای همسایه آغاز می‌شود.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ATR‌ها توانایی پرواز به تمام کشورهای همسایه را دارند و گفت: بخشی از پروازهای خارجی از طریق این هواپیماها تامین خواهد شد.

به گفته وی این هواپیماها برای جغرافیای ایران طراحی شده است و با حداکثر ایمنی تاکنون نسبت به ضریب تولید و تعداد پرواز حداقل سوانح را دارند.

شرفبافی ادامه داد: بهره‌برداری از این هواپیماها بسیار ساده است و می‌توانند در فرودگاه‌هایی که امکانات کمی دارند هم عملیاتی شوند. در حال برنامه‌ریزی برای شبکه پرواز بین‌شهری هستیم تا از ATRها در فرودگاه‌های کم مسافر استفاده شود.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تامین مالی هواپیمای ایرباس، ATR و بوئینگ گفت: یک برنامه از پیش تعیین شده برای فاینانسر هواپیما داریم.

وی ادامه داد: امکان تامین فاینانس هواپیماهای ATR از طریق منابع داخلی وجود دارد، ضمن اینکه فاینانسرهای خارجی نیز به شدت علاقمند به تامین مالی هستند اما ترجیح ما استفاده از فاینانسر داخلی است.

شرفبافی درخصوص تامین مالی ایرباس‌ها گفت: برای تامین فاینانسر ایرباس‌ها ترجیح می‌دهیم که از منابع خارجی استفاده کنیم و هم‌اکنون در حال مذاکرات بسیار فشرده با فاینانسرها هستیم. روش‌های خود را ارائه دادند و ما باید روش‌های فاینانسرها را نهایی کنیم و تصمیم خود را بگیریم.

وی در خصوص نحوه پشتیبانی ATR از هواپیماهای فروخته شده نیز گفت: ATR  فقط هواپیما و بدنه را به ایران نمی‌فروشد بلکه تمام سرویس‌ها و هندلینگ‌هایی که برای عملیاتی شدن این هواپیما لازم است را در اختیار ایران می‌گذارد. اکنون مذاکره برای خرید 20 فروند قطعی شده و در صورت رضایت، مذاکره برای خرید 20 فروند دیگر شروع خواهد شد.

 

تامین پروازهای هواپیماها پرواز دارند سرپرست همسایه فروند کشورهای ادامه استفاده کشوری هواپیمایی فاینانسر مذاکره هواپیما خارجی شرفبافی منابع فاینانسرها روش‌های ایرباس‌ها ترجیح داخلی هستیم طراحی مسافر فرودگاه‌های هواپیماهای فاینانس هواپیمای بسیار اینکه برنامه عملیاتی