برگزیده ها
بازتاب سفر هیات تجاری ایران به مادرید در نشریه اسپانیایی

مازندمجلس: مادرید- ایرنا- نشریه اینترنتی 'وسپوپولی' در گزارشی با اشاره به تقارن سفر هیات تجاری ایران به اسپانیا، اوج مخالفت ترامپ با ایران و سفر راخوی به آمریکا، می نویسد: یک هیات تجاری ایران این هفته یعنی زمانی که حمله دولت ترامپ به ایران به اوج خود رسیده، با ارگان ها و نهادهای اسپانیایی دیدار و گفت وگو کرده اند.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، این نشریه ادامه داد: در این ملاقات ها، «خایمه گارسیا لگاس» رییس نهاد دولتی بیمه اعتباری صادرات و معاون پیشین وزیر اقتصاد در امور تجاری، در پاسخ به درخواست «غلامحسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی ایران مبنی بر تجدید روابط بانکی ایران و اسپانیا همانند بریتانیا، آلمان و ایتالیا، گفت که در اسپانیا بانک ها خصوصی هستند و دولت نمی تواند به آن ها فشار بیاورد اما نهاد تحت مدیریت وی (سسسه) حتی با یک بانک روس ارتباط برقرار کرده تا برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی ایران به تسهیل اعتبار بپردازد.
لگاس همچنین گفت که از زمان تعلیق تحریم ها علیه ایران، دولت اسپانیا اعتباری برابر 2 میلیارد و 700 میلیون یورو در اختیار شرکت های سرمایه گذار در ایران قرار داده است.
منابع این نهاد دولتی اعلام کرده اند که علاقه شرکت های اسپانیایی برای حضور در ایران بسیار بالاست و آنها درصدد هماهنگی خود با این تقاضاها بوده اند.
اروپام *5*491**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

اقتصاد

سفر هيات تجاري

اسپانيا

ايران

اسپانیا خصوصی سرمایه اقتصاد اعتباری نشریه اسپانیایی دولتی تجاری