برگزیده ها
اختصاص 408 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان شرقی

مازندمجلس: تبریز - ایرنا - معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از اختصاص 408 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی برای استان در سال جاری خبر داد.

مازندمجلس: یونس طاهری روز پنجشنبه با حضور در ایرنا مرکز تبریز گفت: این رقم در سال گذشته 50 میلیارد ریال بود که امسال بیش از هشت برابر شده است.
وی افزود: پارسال 120 درصد میزان تسهیلات اختصاص یافته به استان در بخش مشاغل خانگی، طرح به 2 بانک عامل معرفی کردیم.
وی با اشاره به افزایش شمار بانک های عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به چهار بانک در سال جاری اضافه کرد: تمام تلاش خود را برای هماهنگی با بانک های عامل جهت تسهیل در جذب و پرداخت آسان سهم امسال آذربایجان شرقی از تسهیلات مشاغل خانگی به کار می گیریم.
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل کار و امور اجتماعی آذربایجان شرقی، برنامه های این اداره کل در سال جاری برای کمک به رونق اشتغال را در سه محور توانمندسازی نیروی کار، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح کارورزی اعلام کرد.
وی همچنین از ابتکار دولت دبیر و امید برای اجرای طرح 'تکاپو و کارورزی' با رویکرد رونق اشتغال خبر داد و افزود: در قالب طرح تکاپو در هر استان کارگزارانی تعیین شده اند که رشته های پر محصول و سودآور هر منطقه را برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال شناسایی و حمایت می کنند.
طاهری با بیان اینکه در طرح کارورزی نیز باید 140 هزار نفر از فارغ التحصیلان دیپلم به بالا شرکت کنند، گفت: حدود 10 هزار نفر در آذربایجان شرقی در این طرح ثبت نام کردند که به 200 واحد تولیدی و صنعتی معرفی می شوند.
وی در توضیح طرح کارورزی اظهار کرد: در این طرح که کارآموزی در محیط کار واقعی است، کارآموزان به مدت شش ماه مشغول کار و آموزش می شوند و بعد از 6 ماه در صورت رضایت کارفرما، تا دو سال قرارداد کار می بندند؛ در این طرح کارفرماها در مدت اجرای قرارداد، از پرداخت حق بیمه معاف بوده و دولت سهم کارفرما را پرداخت می کند.
حسینی همچنین از اجرای طرح مهارت آموزی تحت عنوان 'استاد و شاگردی' برای کمک به رونق اشتغال خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی متقاضی شرکت در این طرح نیز مشمول بیمه نخواهند بود اما سازمان فنی و حرفه ای باید شرایط کارآموزی آنها را تائید کند.
وی، اشتغال روستایی را نیز یکی از اولویت های دولت جهت رونق اشتغال و تثبیت جمعیت روستایی ذکر کرد و افزود: حدود 50 هزار میلیارد ریال اعتبار با بهره بانکی شش درصد به این بخش اختصاص یافته است که در توزیع استانی سهم آذربایجان شرقی حدود 4 هزار و 400 میلیارد ریال است.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ظرفیت مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال را بالا توصیف کرد و گفت: در سال جاری حدود 400 میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص یافته است که هر فرد متقاضی تا سقف 150 میلیون ریال با بهره چهار درصد می تواند دریافت کند.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518

اقتصاد

مشاغل خانگي

تسهيلات

آذربايجان شرقي

اشتغال مشاغل آذربایجان خانگی میلیارد اختصاص کارورزی پرداخت تسهیلات اجرای اداره یافته افزود استان کارآموزی تولیدی ایجاد کارفرما متقاضی روستایی تکاپو اعتبار قرارداد امسال اجتماعی کارآفرینی معاون مهارت آموزی همچنین معرفی واقعی طاهری