برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - خطیبان نماز جمعه امروز در خطبه های خود به موضوع رفراندوم کردستان و الگو برداری از شهادت حججی پرداختند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اصفهان اظهارکرد: عذاب‌های نرم الهی برای کفار، منافقان و مسلمان‌هایی که طبق وظیفه عمل نمی‌کنندصورت می‌گیرد؛ اما این عذابی درد و نشانه محسوسی ندارد و انسان هم متوجه آن نمی‌شودکه یکی از آن قفل شدن قلب‌ها و رها کردن برخی انسان‌ها از جانب خداوند است.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* یکی دیگر از این عذاب‌های نرم در رابطه با نفس انسان است، و اینقبیل افراد در این موضوع خودشان را باخته‌اند و وجودشان هزینه و خسارت است که اینخسارت مربوط به مال و مقام نیست.

* هر چه اعمال ما بر مبنای حق باشد وزن بیشتری خواهد داشت و محاسبهخواهد شد، در مقابل اعمال بد چون بر مبنای حق نیست وزنی نخواهد داشت.

*عمر انسان‌ها در حال گذر است باید سرمایه‌ای برای خود فراهم کنیمکه برای آخرت انسان بماند نه اینکه درگیر جمع کردن سرمایه مادی باشیم چرا که درزمان مرگ باید همه آن‌ها را برای بازماندگان بگذاریم و با دست‌خالی به استقبال مرگبرویم.

* با وجود عدم تحرک شورای شهر و بلاتکلیفی شهردار برای فضاسازیشهر، از مردم ولایی اصفهان که به ترویج فرهنگ حسینی در شهر پرداختند تشکر می‌کنمچراکه این فرهنگعاشورایی نبود مابه جایی نمی‌رسیدیم.

*طباطبایی‌نژاد با تقدیر از حضور بصیرانه مردم مشهد، تهران،اصفهان، نجف‌آباد و همه حاضران در مراسم تشییع شهید حججی، بیان کرد: همه شهدایمدافع حرم و خانواده‌های آن‌ها برای ما عزیز هستند و به وجودشان افتخار می‌کنیماما به دلایلی این شهید عزیز بیشتر در جامعه بروز و ظهور کرد.

* در نظرخواهی کردستان عراق، دست امریکا و اسرائیل در کار است و بهدنبال ایجاد متممی برای اسرائیل هستند که لازم است مردم منطقه نسبت به این موضوعآگاهی داشته باشند.

* این رأی‌گیری بر خلاف قانون کشور عراق و همه کشورهاست که هر کسیدر شهری بدون نظر دولت مرکزی به دنبال استقلال باشد که البته اصل رأی‌گیری و شیوهآن هم مخدوش است.

* ایران و کشورهای منطقه از دولت و مروم عراق برای مقابله با اینتوطئه حمایت خواهند کرد و دولت عراق لازم است جدی‌تر با این توطئه برخورد کند.

*نیروی انتظامی با وجود همه تلاش‌ها باید توجه داشته باشد که غیراز امنیت فیزیکی لازم است امنیت معنوی و دینی مردم فراهم شود و در قبال ناهنجاری‌هادر جامعه اقدامات لازم انجام شود؛ البته مردم قدردان زحمات نیروی انتظامی هستند.

* باید بدانیم که هر چه داریم از روز عاشوراست و لازم است حرمت اینروز حفظ شود.

* در کشور اسلامی که می‌خواهد الگوی منطقه باشد نباید افرادی که بهدنبال هنجارشکنی هستند به راحتی به اقدامات خود بپردازند و لازم است با ایناقدامات مقابله شود.

طبرسی: ترامپ و رژیم صهیونیستی یزیدیان زمانه هستند

آیت‌الله نورالله طبرسی امام جمعه ساری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مرکز استان با بیان اینکه قیام و  نام امامحسین(ع) روز بهروز گسترش پیدا می‌کند و جهانی‌تر می‌شود ، گفت: این حماسه روز به روز با رشادتهای  شهدایمدافع حرم همچونشهید حججی ها در حال گسترش و جهانی شدن است

 وی بااشاره به اینکه ترامپ در دنیاظلم می‌کند و هر کجا جنایت است آمریکا شریک است افزود: امروز یزیدی به نام ترامپ و  رژیمصهیونیستی و سربازفداکاری در اردوگاه حسین(ع) به نام حججی را داریم.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* وقتی دیدند داعش در حال سقوط است بحث اقلیم کردستان را پیش آوردند و  بارزانیدست نشانده آمریکا است تاپرچم رژیم صهیونیستی را در آنجا اهتزار درآورد.

* همه پرسی در اقلیم کردستان عراق توطئه آمریکایی است و هدف دشمنان ایجاد آشوب در مرزهای عراق، ایران،سوریه و ترکیه است.

* ایرانیکپارچه ایران است ومسلمان و شیعیان با هم برادرند و با این تحریک‌ها تحریک نمی‌شوند.

* حال حاضر ترامپ و رژیم صهیونیستی یزیدیان زمانه هستند.

* طبل، دهل و سنج علامت نباشد، باید عزاداری کنید، محزون باشید اماشرعی، خداپسندانه، حسینی و ائمه پسند باشد.

امام جمعه قم: گاندی از عاشورای حسینی بهترین الگوبرداری را کرده است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه اینهفته در مصلی قدس باهشدار به همه کشورهای مسلمان و همسایه منطقه نسبت به توطئه جدید رژیم اشغالگرصهیونیسم خاطرنشانکرد: بعد از درهم‌پیچیده شدن طومار فتنه‌ای به نام داعش توطئه جدیدی به نام  استقلالمنطقه کردنشین در منطقهدر جریان است که همه کشورهای مسلمان باید نسبت به این توطئه جدید رژیم اشغالگرصهیونیسم هوشیار عمل کنند.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* مردم غیور و مسلمان کُرد با این توطئه مقابله کنند چراکه اینتوطئه با حمایت آشکار رژیم صهیونیسم و دست‌های پنهان آمریکا و کشورهای حامی تروریسم در حال شکل‌گیری است و که می‌خواهند در دلکشورهای مسلمان اسرائیل دیگری به وجود آورند.

* امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند بازخوانی حادثه کربلا برایبا مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های اسرائیل و آمریکا بوده و تنها راه مقابله با آنوحدت همه کشورهای مسلمان و همسایه منطقه است.

* گاندی برای استقلال و اقتدار هند از عاشورای حسینی بهترینالگوبرداری را کرده است.

* انسان به برکت تقوا می‌تواند بسیاری از نارسایی‌های خود را جبرانکرده و خداوند در مسائلی که توان برطرف کردن آن را ندارد به وی کمک خواهد کرد.

قدردانی سپاه از مردم

در پی برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری شهید مدافع حرم"پاسدار محسن حججی" با حضور خیل عظیم میلیون‌ها عزادار حسینی در تهران،مشهد، اصفهان و نجف‌آباد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی از وداععاشورایی آحاد ایرانیان فهیم و غیرتمند قدردانی کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت فهیم، انقلابی و عاشورایی ایران؛

برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری شهید مدافع حرم، پاسدار محسنحججی، (از رزمندگان دلاور لشکر 8 نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاباسلامی که توسط اشقیای تکفیری و ضداسلام در جبهه‌های مقاومت اسلامی و دفاع از حرمزینبی به شهادت رسید) با نمایان ساختن پیوند وثیق و ناگسستنی ایرانیان با ارزش‌هاو آرمان‌های دینی، انقلابی و تاریخی مورداحترام این سرزمین‌، تصویر درخشان ومعنادار دیگری از عزم و اراده‌ی خلل ناپذیر آنان در عرصه‌ی مقاومت و پایداری برابردشمنان دین و وطن و معاندان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در معرضجهانیان قرار داد.

وداع عاشورایی با این سردار بی‌سر ایرانی در ایامی که نه تنها شما ملتایران بلکه آحاد حق‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان، بیرق عزای حسین‌ ابن علی (ع) رابرافراشته‌اند، نشان داد که اخلاص این جوان مومن، شجاع و پاک‌باخته که "حجتخداوند" در مقابل چشم همگان و نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب است، چگونهبا حرکت عاشورایی خود، عزیز ملت، محور وحدت و عزت ملی و سنبل مقاومت و مقابله بادشمن می‌شود.

بی‌شک، اندیشه و عمل شهید حججی و استواری و صلابت چهره او در حافظه‌تاریخی ملت ما ژرف‌تر و پایدارتر، چراغ راه قهرمانان تاریخی آینده‌ این کشور قرارمی‌گیرد و شور و تحرک انقلابی و روح هوشمندی و هوشیاری برابر دشمن را در جای‌جایمیهن عزیزمان زنده نگه خواهد داشت.

آری! انقلاب اسلامی و همه‌ ایرانیان، اقتدار و عظمت امروز و فردای خودرا مرهون و مدیون ارزش‌ها و آرمان‌هایی می‌دانند که شهید حججی و دیگر شهدای مدافعحرم سربدار آن شدند.

شرکت آحاد مردم و مسئولین از جمله جوانان پرشور و غیرتمند در آیین‌هایتشییع و خاکسپاری شهید عزیز و همیشه جاوید، "پاسدار محسن حججی"، حضورانبوه، متراکم و شگفت‌آور همگان در این رخداد عاشورایی، بویژه یادآور این حقیقتاست که پس از الطاف و امدادهای الهی و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و هدایت‌هایرهبر حکیم و فرزانه‌ انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) این سرمایه‌ عظیم ملت ایران استکه همواره حامی و پشتیبان اصلی "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" بوده و براین اساس با قدردانی و سپاس از خلق این حماسه بزرگ، فرزندان ملت ایران در این نهادانقلابی اجازه نخواهند داد اعتماد ملت و نیز عهد و پیمان دیرینی که در صیانت ازسپر امنیت، شرف و حیثیت مردم عزیز، بسته‌ شده است، با ترفندها و دسیسه‌های رنگارنگجبهه دشمن و بدخواهان انقلاب و نظام، متزلزل و خدشه‌دار گردد.

 29216

 

 

انقلاب اسلامی مقابله منطقه کشورهای مسلمان حسینی توطئه عاشورایی کردستان اسرائیل ترامپ انسان امروز خاکسپاری امنیت پاسدار نیروی قدردانی خطبه‌های پاسداران زمانه دیگری صهیونیستی انقلابی مقاومت اصفهان ایرانیان می‌کند همسایه حماسه آمریکا عاشورای تشییع تاریخی درخشان همگان طبرس غیرتمند مدافع برگزاری مراسم باشکوه گسترش اقتدار اقدامات آن‌ها اینکه عذاب‌های تهران بیشتر نجف‌آباد فراهم مقابل خداوند انسان‌ها وجودشان اعمال مبنای جامعه بهدنبال ندارد انتظامی داریم آیت‌الله طبرسی حمایت اینتوطئه رأی‌گیری ایجاد استقلال البته طباطبایی‌نژاد یزیدیان