برگزیده ها
پخش برخی مطالب از رسانه ملی درباره قیام عاشورا مایه شرمساری است/ حججی به پا خواسته از مکتب امام حسین (ع) است

مازندمجلس: یک پژوهشگر دینی گفت: وقتی از حسین (ع) حرف می‌زنیم، یعنی از عدالت، آزادی، آگاهی و احترام به کرامت انسان و توجه کردن به وحیانیت قرآن سخن می‌گوییم.

مازندمجلس: یک پژوهشگر دینی گفت: وقتی از حسین (ع) حرف می‌زنیم، یعنی از عدالت، آزادی، آگاهی و احترام به کرامت انسان و توجه کردن به وحیانیت قرآن سخن می‌گوییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام اکبر حمیدزاده در مراسم عزاداری شب هشتم ماه محرم در منزل صادق خرازی با بیان اینکه ایام تعلق به سیدالشهدا دارد، گفت: وقتی سخن از حسین (ع) می‌آید، حسین (ع) یک فرد یا شناسنامه نیست بلکه مکتب است و آنچه او دارد براساس ارزش‌های خدادادی است که در کتاب وجودی امام حسین (ع) قابل مطالعه است.

این خطیب تاکید کرد: زنده ماندن ایام محرم نه تنها به اعتبار و مجاهدت امام حسین (ع) بلکه بخاطر مکتبی است که به وسعت ارزش‌های الهی گسترده است

این پژوهشگر دینی با بیان اینکه هیچ رهبری قابل مقایسه با خاندان پیامبر نیست، ادامه داد: انها اولیا الهی و معیار درستی حرکت هستند.

وی به برخی از تحریفات واقعه عاشورا اشاره و از رفتار برخی از سخنرانان، مداحان و رسانه‌ها از جمله تلگرام و فضای مجازی به دلیل دامن زدن به این تحریفات انتقاد کرد و خواستار توجه ویژه نخبگان به این مسئله و مطالعه در مورد علت‌های قیام امام حسین (ع) شد و تاکید کرد: نباید به صرف شعائر توجه کرد. دین مردم بر وحیانیت و عقلانیت استوار است.

حمیدزاده با تاکید بر توجه به تفکر و آرمان‌ها و انگیزه‌های قیام حسین ع اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها به بعد شهادت و جهاد امام حسین توجه می‌کردیم و امر به معروف و نهی از منکر را سکویی برای پرش در پیشبرد اهداف انقلاب می‌دانستیم اما بعد از انقلاب متوجه شدیم که باید قیام عاشورا را به طور کلی نگریست. امروز به شدت نیاز به جنبه های مختلف عاشورا از جمله اخلاق مداری احساس می‌شود.

این پژوهشگر دینی یادآور شد: یک بعد حسین (ع) شهادت است اما همه چیز در شهادت او نیست. یک بعد حسین (ع) جهاد است اما همه چیز جهاد نیست. بدانید که حسین (ع)برای احقاق حقوق مظلومان قیام کرد و اگر ما امروز حقی از حقوق انسان ها را زیر پا می‌گذاریم،  یعنی حسین (ع) را نشناختیم.

او تصریح کرد: وقتی از حسین (ع) حرف می‌زنیم، یعنی از عدالت، آزادی، آگاهی و احترام به کرامت انسان و توجه کردن به وحیانیت قرآن سخن می‌گوییم.

حمید زاده از دور شدن از مفاهیم اصلی کربلا و عاشورا و قیام امام حسین (ع) انتقاد کرد و گفت: پخش برخی از مطالب رسانه ملی درباره قیام عاشورا مایه شرمساری است. اکنون در خیابان اندرزگو راه بروید متوجه خواهید شد که چه خبر است. لوازم ارایش فروشی‌ها می‌گویند فروش ما در این ایام بیشتر است. ما نباید خود فریبی کنیم بلکه باید فرهنگ عاشورا را حفظ کنیم.

او بر لزوم شناساندن امام حسین بطور کامل تاکید  کرد و گفت: اگر شاهد اثرگذاری شهید حججی در جامعه هستیم بخاطر این است که حججی‌ها از مکتب عاشورا به پا خواسته‌اند و گرنه اینگونه اثرگذاری نداشتند.

عاشورا حمیدزاده تاکید انقلاب شهادت انسان وحیانیت پژوهشگر نباید انتقاد تحریفات بخاطر رسانه اثرگذاری امروز متوجه مطالب درباره ارزش‌های احترام آگاهی آزادی عدالت کرامت شرمساری می‌زنیم اینکه می‌گوییم مطالعه