برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای گفته است حدس می‌زند که رییس‌جمهوری آمریکا احتمالا در گزارش خود پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نخواهد کرد.

مازندمجلس: محمد جواد ظریف در مصاحبه با روزنامه‌های بریتانیایی «گاردین» و «فایننشال‌تایمز» تصریح کرده است: فکر می‌کنم (دونالد ترامپ) تاکنون سیاست غیر قابل پیش‌بینی بودن را از خود نشان داده است و الان فکر می‌کنم این سیاست به غیر قابل اعتماد بودن در حال تغییر است.
به گزارش نامه نیوز وی اضافه کرده است: فرض من و حدسم این است که او تاییدیه (پایبندی ایران به برجام را ) صادر نخواهد کرد و اجازه خواهد داد که کنگره در این زمینه تصمیم بگیرد.
دولت آمریکا بر اساس مصوبه کنگره این کشور هر ۹۰ روز یک‌بار باید گزارشی درباره پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام به قانونگذاران ارائه کند.
دولت دونالد ترامپ از ژانویه گذشته تاکنون دو بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است. واشینگتن ماه اکتبر یکبار دیگر باید نظر خود را نسبت به برجام اعلام کند.
ظریف در ادامه گفته است، ایران گزینه‌های دیگری دارد. اما این گزینه‌ها به رویکرد جامعه بین‌المللی در قبال آمریکا بستگی دارد.
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده است: اگر اروپا، ژاپن، روسیه و چین تصمیم بگیرند که با آمریکا همراه شوند، آن‌گاه فکر می‌کنم این پایان توافق (برجام) خواهد بود.
وی تاکید کرده است در صورت از بین رفتن توافق هسته‌ای، ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نخواهد رفت.
ظریف تصریح کرده است، توافق هسته‌ای به ایران اجازه داده است تا به تحقیق و توسعه ادامه دهد. بنابراین ما زیر ساخت فنی را در این مدت بهبود بخشیده‌ایم.
وی اضافه کرده است: اگر تصمیم بگیریم از توافق هسته‌ای خارج شویم، با تکنولوژی بهتری نسبت به قبل از این توافق خارج خواهیم شد.
برجام پایبندی توافق تصمیم هسته‌ای آمریکا ترامپ می‌کنم اضافه اجازه نخواهد کنگره تاکید ادامه سیاست تصریح همراه بگیرند روسیه آن‌گاه پایان دونالد اروپا تایید تاکنون