برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایلنا نوشت: دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین با اشاره به اینکه عوامل بازدارنده موجب شده است جامعتین مانند گذشته در جریان اصولگرایی نقش‌آفرین نباشد، گفت: جامعتین از جایگاه نقش محوری و نفوذ خود در بین اصولگرایان افول کرده است.

مازندمجلس:ابوالقاسم رئوفیان درباره مطرح شدن بحث گفتمان نواصولگرایی گفت: معتقدم که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیاز به پوست‌اندازی جدی دارند و البته این مساله شروع شده و خواست یک جناح هم نیست. همانطور که اصلاح‌طلبان در سال ۹۳ حزب ندا را تشکیل دادند که به عنوان نسل دوم احزاب اصلاح‌طلب محسوب می‌شود می‌توان آن را شبیه بحث نواصولگرایی که در جناح اصولگرا مطرح شده است، بدانیم.

این فعال سیاسی، ادامه داد: اگر نواصولگرایی به این معنی باشد که با تجربه گذشتگان و محفوظ نگه داشتن نقاط قوت، مسائل جدید را به عرصه آورند می‌توانند با حفظ اصول و در کنار آن خلق روش‌ها و تاکتیک‌های نوین و رعایت الزامات نسبت به تدوین مانیفست نواصولگرایی، نقشه راه صحیح خروج از وضع موجود وحرکت به سمت مطلوب را ترسیم کرد.

رئوفیان در زمینه فعالیت جریان‌های تازه کار به جای جریان‌های ریشه‌دار در عرصه اصولگرایی گفت: اینکه طیف‌ها و جریان‌های قدیمی به این جمع‌بندی برسند که به عنوان زیرمجموعه تشکل‌های جدید حرکت کنند، این نتیجه‌گیری غلطی است. در صحبتی که با آیت‌الله موحدی‌کرمانی درباره نحوه سازوکار انتخاباتی اصویگرایان داشتم، ایشان معتقد بودند که باید فضا را برای ورود ایده‌های نو و طرح‌ها و افراد جدید باز کرد تا در تصمیم‌گیری‌ها، آنها هم مشارکت داشته باشند.

وی افزود: اما آنچه اتفاق افتاد این نبود، بلکه همان‌هایی که در انتخابات‌های گذشته برنامه‌ریزی می‌کردند، آمدند پشت یک تابلوی جدید و اینگونه به جامعه تزریق کردند که پشت این تابلو فکرنو، برنامه نو و سیاست‌های نو قرار دارد و این اشتباه کمی نبود و دیدیم که جواب هم نداد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران‌ زمین با اشاره به اینکه عوامل بازدارنده موجب شده جامعتین مانند گذشته در جریان اصولگرایی نقش‌آفرین نباشد، گفت: جامعتین از جایگاه نقش محوری و نفوذ خود در بین اصولگرایان افول کرده تاجایی که تعیین‌کننده خط سیر انتخاباتی، افرادی غیر از آنها هستند.

وی در رابطه با اینکه چه عاملی باعث ظهور جمنا در انتخابات شد، اظهار داشت: البته آنها هم نتوانستند نقش‌آفرینی داشته باشد چرا که زمانی نقش‌آفرینی معنا پیدا می‌کند که به پیروزی بیانجامد. خودخواهی و خودبرتربینی در امر تشخیص مبنی بر اینکه کدام راه بهتر است و اینکه به دیگران اجازه داده نشود در ترسیم راه مشارکت کنند، مهم‌ترین عامل بازدارنده برای رسیدن به پیروزی است.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره دلیل انتقادات کاندیداهای اصولگرا پس از انتخابات به یکدیگر گفت: ائتلاف اصولگرایان نشات گرفته از همسویی و همدلی نبود بلکه برگرفته از مدل کلیشه‌ای مبنی بر این که یک وحدت صوری پدید آید، شکل گرفت.

27214

اینکه نواصولگرایی اصولگرایان جامعتین جریان‌های درباره اصولگرا رئوفیان انتخاباتی مشارکت انتخابات پیروزی نقش‌آفرینی بازدارنده گذشته سیاسی محوری جایگاه اصلاح‌طلبان البته ترسیم عنوان اصولگرایی