برگزیده ها

مازندمجلس: پارلمان اقلیم کردستان عراق تمام تصمیمات گرفته شده و مصوب پارلمان عراق و دولت مرکزی این کشور را رد کرد.

مازندمجلس: پارلمان اقلیم کردستان عراق روز شنبه در حالی که از سوی شماری از احزاب کرد عراقی بایکوت شده بود، تصمیمات اتخاذ شده را برخلاف ماده 121 قاتون اساسی عراق و قانون شماره 11 پارلمان اقلیم کردستان عراق در سال 1992 میلادی دانسته و تاکید کرد این تصمیمات قابلیت اجرایی در اقلیم کردستان عراق را ندارد.
به گزارش نامه نیوز این پارلمان همچنین با اشاره به اینکه مسدود کردن معابر مرزی در حیطه اختیارات دولت مرکزی نیست از کشورهای همسایه خواست به حق تعیین سرنوشت مردم اقلیم کردستان عراق و اختیارات دولت اقلیم احترام بگذارند.
بیانیه پارلمان اقلیم کردستان عراق با استناد به اینکه تصمیمات هیات دولت عراق در خصوص اتخاذ اقدامات تنبیهی علیه اقلیم کردستان عراق برخلاف ماده 8 قانون اساسی عراق ( عراق به قوانین بین المللی متعهد است) است این تصمیمات را رد کرد.
براساس این بیانیه تصمیم به برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق مستند به قانون اساسی عراق و میثاق سازمان ملل و پیمان نامه های بین المللی در سال 1966 که عراق آن را در سال 1970 با ماده قانونی 193 تایید کرده است برگزار شده است و از این رو پارلمان عراق این صلاحیت را برای اینکه حق تعیین سرنوشت را جرم تلقی کند، ندارد.
پارلمان اقلیم کردستان عراق در ادامه تصمیمات خویش قوه مجریه در اقلیم کردستان عراق را موظف به عملیاتی کردن نتایج همه پرسی اقلیم کردستان عراق کرد.
این پارلمان همچنین تاکید کرده است که اقلیم کردستان عراق عاملی برای تهدید امنیت کشورهای همسایه و منطقه نخواهد بود.
پارلمان اقلیم کردستان عراق روز شنبه به رغم بایکوت احزاب جنبش تغییر و جماعت اسلامی کردستان عراق برای بررسی تصمیمات اتخاذ شده در پارلمان عراق علیه اقلیم کردستان عراق تشکیل جلسه داد.
کردستان اقلیم پارلمان تصمیمات قانون اساسی اینکه اتخاذ همسایه المللی تعیین بیانیه کشورهای سرنوشت تاکید بایکوت احزاب برخلاف ندارد همچنین اختیارات