برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: وزیر اطلاعات گفت: اسلام بی‌تفاوتی را نمی‌پذیرد و باید وضعیتی باشد که مردم احساس امنیت کنند.

مازندمجلس:حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در مراسم شب عاشورای حرم امام خمینی(ره) با اشاره به پایه‌گذاری نهضت اسلامی توسط امام راحل با درس گرفتن از قیام عاشورا اظهار کرد: امام(ره) این فرهنگ را پایه نهاد و با رهبری خلف صالحش ادامه یافت و اگر امروز می‌بینیم دشمنان جرأت توطئه و اقدام عملی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند به خاطر این فرهنگ حسینی است.

وی با بیان اینکه عاشورا یک حادثه و اتفاق نبود، یاد آور شد: عاشورا نتیجه انتخاب آگاهانه، هوشمندانه و دین‌باورانه سیدالشهدا(ع) بود و هدف برنامه و تاکتیک داشت. عده‌ای می‌گویند امام حسین (ع) تنها به دنبال سرنگونی یزید و تاسیس حکومت اسلامی بود و عده‌ای می‌گویند که از ابتدا می‌دانست شهید می‌شود و می‌خواست با خونش اسلام را نجات دهد. باید توجه کرد که هر دوی این حرف‌ها درست است اما هیچ‌کدام از اینها هدف نبود بلکه نتیجه به حساب می‌آمد و هدف امام حسین (ع) ادای تکلیف و انجام وظیفه بود.

وزیر اطلاعات با ذکر روایاتی از دوران امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: در آن زمان شرایط بدی در اسلام به وجود آمده و اسلام با خطر نابودی مواجه شده بود. حضرت سیدالشهدا می‌دانست که از او دست برنمی‌دارند، چراکه بیعتش بسیار مهم بود اما به قول خود ایشان یکی مثل حسین برای چهار روز بیشتر در این دنیا بودند با بیعتش پای این ظلم را امضا نمی‌کند. امامت مسلمین کار هر کسی نیست و آدم خودش را می‌خواهد و هر کسی نمی‌تواند در رأس نظام اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: کسی که براساس عدل، عدالت و پایبند به ارزش‌های دین خدا باشد و هوس‌ها را کنار گذاشته خود را خالص کرده و در راه خدا خود را وقف کند می‌تواند در رأس نظام اسلامی باشد، بنابراین کسی مثل یزید نمی‌تواند این کار را انجام دهد. امام حسین(ع) وظیفه و تکلیف خود می‌داند که حکومتی با رهبری کسی که شایستگی دارد ایجاد شود و به حکومت ظالم و جاعر بنی امیه پایان دهد اما اینکه نتیجه چه بشود دست خداوند است ولی وظیفه امام را سلب نمی‌کند.

وزیر اطلاعات در پایان گفت: اسلام بی‌تفاوتی را نمی‌پذیرد و باید وضعیتی باشد که مردم احساس امنیت کنند. در آن زمان در کوفه مردم احساس امنیت نمی‌کردند و هر لحظه ممکن بود به خانه‌هایشان بریزند و آنها را به جرم ارادت به علی (ع) به زندان بیندازند. در این شرایط هر انسانی باید در برابر اوضاع احساس مسئولیت کند و شخصی مثل امام حسین(ع) که فرزند پیغمبر است بیشتر این مسئولیت را احساس می‌کند.

2727

اسلامی اسلام احساس وظیفه اطلاعات عاشورا فرهنگ نتیجه بیعتش بیشتر شرایط پایان مسئولیت امنیت نمی‌تواند نمی‌کند حکومت رهبری دشمنان توطئه حسینی اینکه سیدالشهدا می‌دانست می‌گویند عده‌ای تکلیف