برگزیده ها

مازندمجلس: مراسم های عزاداری در دهه نخست محرم و داغ شدن بحث در مورد مداحی و مداحان فرصت خوبی است تا نگاهی به زندگی، خط و مشی ، اقدامات و مواضع مداحان معروف پایتخت داشته باشیم.

مازندمجلس: گروه سیاست نامه نیوز: سعید حدادیان ، یکی از مداحان سیاسی تهران است. متولد 1344 و یکی از شاگردان حاج منصور ارضی است. هواداران حدادیان در مهدیه بزرگ امام حسن تهران پای نوحه خوانی هایش می نشینند. حدادیان را بعد از ارضی می توان سیاسی ترین مداح کشور دانست. او در  سال 76 به توصیه زاکانی راهی دانشگاه تهران و موفق شد اداره مسجد دانشگاه تهران را با حمایت ابوترابی فرد نماینده ولی فقیه در آن دوره، در دست بگیرد. حالا دیگر برخی از دروس مرتبط با معارف را نیز تدریس می کند.
حدادیان یکی از آن 104 مداحی است که در سال 84 از محمود احمدی نژاد حمایت کردند و سال 88 نیز در آن تجمع معروف میدان ولیعصر ، در کنار احمدی نژاد بود. دور دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد اما موجب تغییر موضع حدادیان شد. او از جریان اسفندیار رحیم مشایی انتقاد کرد. حدادیان در اولین شب هیات رزمندگان غرب تهران در رمضان سال 89 انتقادات تندی را متوجه مشایی ساخت . 
او در مراسم ایام فاطمیه سال 90 نیز مجددا انتقادات تندی را در مورد مشایی مطرح نمود. این اظهارات سیاسی تنها به انتقاد از عملکرد رئیس دفتر رئیس جمهور محدود نماند و حاج سعید، تلویحا تهدید به نفرین کرد. او گفت: «بنده بسیار کم اتفاق افتاده که کسی را نفرین کنم اما تا به حال سه نفر را نفرین کرده ام که نفرینم گرفته است. یکی آقای مهاجرانی بود، دیگری هم اکبر گنجی و سومی عبدالله نوری.» حدادیان کوتاه نیامد و افزود: « اگر مشایی برای کاندیداتوری انتخابات مجلس نام نویسی کند او هم در این انتخابات شرکت خواهد کرد و در مجلس پشت سر او خواهد نشست».
اینگونه اظهارت حدادیان کار را به جایی رساند که رئیس جمهور مورد حمایتش و مشایی به اتهام «توهین و افترا و تحریک به قتل رئیس دفتر رئیس جمهور» شکایت کنند. 
حدادیان بعد از انتخابات 92 نیز از جمله منقتدان دولت بود. به همین خاطر وقتی روحانی گفت: «آنها که می گویند تحریم مهم نیست، گویی که از جیب مردم بی خبرند» حدادیان پاسخ داد : «آن آقا می گوید بعضی ها از جیب مردم خبر ندارد! تو دلت واقعا برای مردم سوخته؟ شما کجا می نشینی؟ زندگی ات چطور است؟ استخر را نفر قبلی خراب کرد، شما دوباره ساختید. می گویند رئیس جمهور باید گلف بازی کند و به استخر برود. شما بروید شنایتان را بکنید و جت اسکی تان را بروید. این حرف ها که در مورد جیب مردم می زنید از شما خنده دار است».
او در دومین شب مناجات خوانی ماه رمضان سال 94 نیز به آیت الله هاشمی تاخت و گفت: « کدام عید به جای کیش پاشدی رفتی جبهه ها؟ این همه مردم رفتند سرزدند. چطور این مردم می روند به محل شهادت رفقایشان سر می زنند؟ چطور این پدر و مادرها می روند به محل شهادت فرزندانشان سر می زنند؟چطور این خواهر و برادرها می روند به محل شهادت عزیزانشان سر می زنند؟ شما می روی جت اسکی؟!». او سپس به ماجرای دستگیری فائزه هاشمی در ایام فتنه پرداخت و گفت: «واقعا در جریان فتنه دخترشان را همین جا (سپاه غرب تهران) آوردند. رسما دستگیر شد. رسما علیه نظام داشت تظاهرات می‌کرد. داشت حرف می‌زد و سخنرانی می‌کرد. کلیپ‌هایش هم هست. همان شب به وساطت شما آزادش کردند. چرا نگذاشتید در بازداشت بماند؟ از شخص آقای شاهرودی بنده شنیدم که ما خواهش کردیم بگذارید ما اعمال قانون کنیم. ایشان (آقای هاشمی رفسنجانی) وساطت کردند و ما به احترام ایشان قبول کردیم. اگر قرار باشد روزی مردم با آقای هاشمی حرف بزنند این مردم در سینه‌هایشان خیلی حرف هست».
حدادیان در همین سال یک بار دیگر خبرساز شد و همه توجه ها را به خود جلب کرد. این بار به خاطر انتشار عکس های او و فرزندنش محمد حسین حدادیان در سوریه و در جمع مدافعان حرم بود. این مدافع حرم دفعه بعد وقتی خبرساز شد که مشخص شد چهار برگه چک 20 میلیون تومانی بانک شهر در وجه او کشیده شده است. حدادیان دریافت چک ها را تکذیب کرد و گفت که حقوق او در ماه کمتر از ۴ میلیون تومان است. او گفت بیست سال است بابت مداحی پولی نمی‌گیرد.
مداح معروف در انتخابات اخیر ریاست جمهوری حامی جبهه اصولگرا بود و از قالیباف به خاطر کناره گیری اش قدردانی کرد. او همچنین امیدوار بود که  باپیروزی رییسی شاهد خدمات ارزنده تری از قالیباف در دولت کارو کرامت باشد.

حدادیان تهران مشایی هاشمی جمهور انتخابات سیاسی شهادت احمدی انتقاد معروف نفرین بروید استخر زنند؟ خبرساز میلیون قالیباف واقعا کردیم وساطت می‌کرد جریان حمایت دانشگاه خوانی روحانی مداحی ریاست انتقادات رمضان زندگی جمهوری گویند