برگزیده ها
مراسم عزاداری اباعبدالله حسین در شانگ‌های چین

مازندمجلس: مراسم عزاداری سیدالشهدا در شانگهای چین به همت مجمع دانشجویان ایرانی شهر شانگهای و با همکاری کنسولی ایران در این شهر برگزار شد.

مازندمجلس: مراسم عزاداری سیدالشهدا در شانگهای چین به همت مجمع دانشجویان ایرانی شهر شانگهای و با همکاری کنسولی ایران در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌الاسلام عبداللهی استاد دانشگاه جامعه المصطفی که به دعوت مجمع دانشجویان و با هماهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای خارج از کشور به شانگهای سفر کرده است، در سخنانی به جایگاه انبیا و ائمه اطهار (ع) پرداخت.

این پژوهشگر دینی همچنین به جایگاه ویژه امام حسین (ع) در بین انبیا و اولیا پرداخت و ذکر مصیبت کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با نقل و ترجمه یکی از معانی «ماعون» بیان کرد که «ماعون» به معنای آنچه یا آنکه از آن کمک جویند است و امام حسین در بین انبیا و اولیا چنین نقشی را در روز قیامت دارند که همه به ایشان متوسل می شوند و از ایشان مدد می‌گیرند.

در ابتدای مراسم نماز جماعت برگزار شد و بعد زیارت عاشورا و در ادامه سخنرانی و در پایان هم  عزاداری  و سینه زنی و و در آخر سفره نذری  که بانی از بین افراد مقیم داشتند برقرار شد.

ظهر عاشورا هم برنامه زیارت عاشورا و نماز ظهر عاشورا و عزاداری و نذری برقرار خواهد بود.

در بقیه شهرها نیز از جمله پکن. ایوو ، گوانجو و  نانجینگ هم در بین ایرانیان  برنامه عزاداری در دهه محرم برقرار است و  شیعیان بقیه کشورها و ساکن در چین هم در این دهه مراسم عزاداری بر پا می‌کنند  و یا در مجالس عزاداری ایرانیان شرکت دارند.

عزاداری عاشورا مراسم انبیا برقرار شانگهای زیارت برنامه دارند پرداخت دانشجویان برگزار جایگاه اولیا ماعون