برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان آتش نشانی در رابطه با خطرات آتش زدن خیمه در ظهر عاشورا هشدار داد.

مازندمجلس:

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: روشن کردن شمع در محیط‌های سر بسته شامل هیئت‌ها، تکایا، حسینیه‌ها و مساجد در مراسم شام غریبان و همزمان با شب عاشورا می‌تواند خطراتی را در پی داشته باشد.

وی افزود: شعله شمع می‌تواند با لوازم قابل اشتعال از قبیل پرده، پشتی، فرش و ... تماس برقرار کرده و منجر به حادثه شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به برپایی مراسم در ظهر عاشورا و آتش زدن خیمه اظهارکرد: تاکید شده که هیئت‌های عزاداری تا حد امکان از آتش زدن خیمه خودداری کنند و اگر قرار است این کار انجام شود، حتما باید کپسول آتش نشانی در محل وجود داشته باشد.

ملکی ادامه داد: طی سال‌های گذشته مشاهده شده که آتش زدن خیمه در کوچه‌های باریک، در مجاورت درخت‌ها و اماکن مسقف حوادثی را به همراه داشته و برای کاهش این گونه حوادث، شهروندان باید تکات ایمنی را مد نظر قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه نباید در ظروف یکبار مصرف شمع روشن شود خاطرنشان کرد: افراد باید توجه داشته باشند که به هیچ وجه در مراسم شام غریبان ظروف یکبار مصرف را برای روشن کردن شمع انتخاب نکنند، زیرا این کار می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به آماده باش آتش نشان‌ها همزمان با روز عاشورا و شب شام غریبان تصریح کرد: آتش نشان‌ها امسال نیز همانند سال‌های گذشته در ایام محرم به ویژه در روز عاشورا در آماده باش کامل بوده تا در صورت بروز حوادث احتمالی کمک‌های امدادی را به شهروندان ارائه دهند.

عاشورا حوادث نشانی می‌تواند غریبان مراسم یکبار گذشته شهروندان نشان‌ها سال‌های آماده سخنگوی خطرناک همزمان اشاره تاکید