برگزیده ها
آب‌های بسته بندی نیازی به تاریخ تولید و انقضاء ندارند

مازندمجلس: فروهر با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان افزودنی به آب اضافه نمی‌شود، گفت: در علم آب و فاضلاب آب چیز افزودنی ندارد، تنها کار اینکه ضدعفونی و داخل بطری شده و بسته بندی می شود.

مازندمجلس: فروهر با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان افزودنی به آب اضافه نمی‌شود، گفت: در علم آب و فاضلاب آب چیز افزودنی ندارد، تنها کار اینکه ضدعفونی و داخل بطری شده و بسته بندی می شود.

پیمان فروهر دبیر انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره کیفیت آب‌های بسته بندی شده اظهار داشت: جامعه علمی جهان سال‌هاست که در حوزه آب های بسته بندی این موضوع را حل کرده اند، ضمن اینکه در هیچ استاندارد بین المللی در جهان، استانداردهای ملی کشورها و اتحادیه اروپا و امریکا برای آب های بسته بندی تاریخ تولید و مصرف لحاظ نشده است و تمامی آبهای بسته بندی فاقد تاریخ تولید و مصرف هستند، یعنی درج تاریخ تولید و انقضا برای آنها در استانداردها تعریف نشده است.

وی افزود: علت این است که اگر آب بسته بندی به درستی تصفیه و ضد عفونی شده بوده و سایر شرایط تولید هم مطلوب باشد، در شرایط پلمپ، درب بسته و نگهداری صحیح می تواند حتی تا سه سال نگهداری شود، به همین دلیل بهترین و اولین گزینه تمام سازمان های امدادی جهان آب بسته بندی است و به میزان زیاد آن را انبارش می کنند.

فروهر با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان افزودنی به آب اضافه نمی شود، گفت: در علم آب و فاضلاب آب چیز افزودنی ندارد، آب مایعی خنثی، بی رنگ، بی بو و بی طعم است و مثل غذاهای کنسروی نمی توان چیزی به آن اضافه کرد و تنها کار اینکه ضدعفونی و داخل بطری شده و بسته بندی می شود.

وی یادآور شد: هر زمان که درب بطری باز شود مثل هر ماده غذایی در معرض آلوده شدن قرار دارد، بنا بر این توصیه می شود هرکس درب بطری را باز می کند در کوتاه ترین مهلت آن را مصرف کند، زیرا نگهداری طولانی مدت منجر به انتقال آلودگی می شود.

تولید اینکه افزودنی تاریخ اضافه فروهر آب‌های نگهداری ضدعفونی آبهای شرایط ندارد عنوان ایلنا تاکید انجمن معدنی فاضلاب