برگزیده ها

مازندمجلس: 'ایزاک بالی' (Issac Bailey) مفسر شبکه خبری سی ان ان در انتقاد از عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال بحران بوجود آمده در جزیره توفان زده پورتوریکو و توییت هایی که درپاسخ به شهردار' سن خوآن ' پایتخت این جزیره داده است، نوشت: ترامپ فردی کوچک برای سمتی بزرگ است.

مازندمجلس:  تارنمای خبری سی ان ان در مقاله ای به قلم ایزاک بالی که وی را عضو دانشگاه هارواد معرفی کرد در انتقاد از عملکرد ترامپ درباره ساکنان حادثه دیده پورتوریکو نوشت: چیز جدیدی برای فاش ساختن شخصیت دونالد ترامپ در توئیت های که وی صبح شنبه (روز گذشته) در انتقاد از مردم پروتوریکو و بانوی شهردار پایتخت این جزیره نوشت، وجود ندارد.
به گزارش نامه نیوز این مقاله در ادامه می نویسد: اما حامیان ترامپ همچنان به حمایت از آنچه وی رفتار می کند ادامه می دهند، این بزرگترین تهدیدی است که ترامپ می تواند به غیر از راه انداختن جنگ جهانی سوم، علیه دمکراسی آمریکا انجام دهد.
بالی که به گفته سی ان ان عضو هیئت تحریریه 'شارلوت آبزرور' (The Charlotte Observer) می باشد، در ادامه انتقادهای خود از شخص رئیس جمهوری آمریکا دراین مقاله نوشت: ترامپ فرد کوچکی است که به وی منصب بزرگی داده شده که هیچ صلاحیت واقعی برای آن ندارد، به جز اینکه او یک ثروتمند سفید پوست در کشوری است که مدت ها است این باور در چنین کشوری وجود دارد که افراد ثروتمند سفید پوست، بطور پیش فرض، همواره با صلاحیت ترین نامزدها (برای احراز سمت ریاست جمهوری آمریکا) هستند.
این مقاله در انتقاد از ترامپ می افزاید: درحالیکه بحران دهشتناک انسانی ناشی از این توفان در مقابل دیدگان وی در حال شدت یافتن است، وی وقت را برای رفتن به یکی از زمین های گلف خود ، که یکی از کارهای مدوام وی در دوران ریاست جمهوری اش بود، صرف می کند.
سی ان ان دراین مقاله با اشاره به اینکه 63میلیون آمریکایی ترامپ را دراین سمت قرار داده اند در ادامه نوشت: هنوز این عده از رای دهندگان، بدون توجه به آنکه ترامپ تا چه میزان مرتبه آمریکا را تنزل داده است، و بدون توجه به اینکه وی به چه طرقی تعصبات خود را برای پیشبرد اهداف خود به کار می بندد، در پشت سر او ایستاده اندو به نظر قادر به هیچ کاری به جز تمجید از فردی که به وی سمتی داده اند که آشکارا وی مناسب آن نیست، ندارند.
این تارنمای رسانه تصویری آمریکایی نوشت: ترامپ به یک زن و به شهردار پورتوریکو حمله کرد که این بانو تلاش برای نجات جان انسان ها و سرعت بخشیدن به اقدامات بازسازی دراین منطقه دارد، ترامپ درحمله کلامی به هرگونه انسانی شناخته شده است.
به گزارش ایرنا، خانم 'کارمن یولین کروز' (Carmen Yulín Cruz) شهردار 'سن خوآن' (San Juan) مرکز جزیره پورتوریکو جمعه گذشته به انتقاد از نحوه کمک رسانی دولت فدرال به ساکنان این بخش از قلمروآمریکا پرداخت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز در توئیت های خود وی را مورد انتقاد قرار داد.
یولین کروز به شبکه خبری سی ان ان و در پاسخ به اظهارات کفیل وزیر امنیت داخلی که گفته بود وضعیت امداد رسانی خوب و راضی کننده است، گفت: این خبر خوبی نیست این اظهارات غیر مسولانه و اظهاراتی خلاف واقع است.
شهردار سن خوآن از وضعیت بد معیشتی و نبود امکانات اولیه همچون آب آشامیدنی و این که جان انسان ها در خطر است با نگاه به دوربین رسانه ها گفته بود: من درخواست کمک (sos) را از هرفردی گدایی می کنم.
در پاسخ دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و درانتقاد از یولین کروز نوشت: آنها می خواهند که همه چیز برایشان انجام داده شود.شبکه خبری سی ان ان همچنین از واکنش شهروندان پورتوریکو به توئیت های دونالد ترامپ خبر داد.
توفان دریایی 'ماریا' با سطح هشدار پنج ، 29 شهریورماه مجمع الجزایر پورتوریکو واقع در دریای کارائیب را درهم نوردید و خسارات فراوانی به بارآورد، به گزارش سی ان ان 95 درصد ساکنان این منطقه فاقد برق هستند.
مجمع الجزایر پورتوریکو جزو نواحی تحت حاکمیت دولت فدرال آمریکا قرار دارد.
ترامپ آمریکا پورتوریکو مقاله جمهوری انتقاد دراین شهردار دونالد ادامه یولین اینکه گزارش ساکنان توئیت اظهارات منطقه انسان رسانی فدرال الجزایر رسانه وضعیت صلاحیت ندارد جزیره گذشته ثروتمند کشوری توفان انسانی ریاست آمریکایی