برگزیده ها

مازندمجلس: یک روز بعد از تصمیم تند پارلمان اقلیم کردستان عراق در رد تصمیمات پارلمان عراق و دولت مرکزی انتقادها از پارلمان و برگزارکنندگان همه پرسی تندتر از گذشته شده است و آن را اقدامی در راستای کودتا توصیف کردند.

مازندمجلس: جماعت اسلامی کردستان عراق در رسانه های رسمی خود به نشست روز شنبه پارلمان اقلیم کردستان اعتراض و آن را تلاشی از سوی کودتاگران برای تصاحب پست دبیر و ریاست پارلمان اقلیم کردستان عراق دانست.
به گزارش نامه نیوز رسانه های رسمی این گروه اسلامی نوشتند: زمانی که حزب دمکرات کردستان عراق و پیروان آنها بدون این که زمینه برگزاری همه پرسی را داشته باشند، تصمیم به برگزاری آن گرفتند جماعت اسلامی بسیار معترض بود که زمینه همه پرسی فراهم نیست اما آنها توجهی به سخنان ما نکردند.
در ادامه این مطلب آمده است: جامعه کردی در کردستان عراق امیدوار بودند که به ساحل آرامش برسند اما یک روز بعد از همه پرسی برگزار کنندگان همه پرسی پشیمان شده و اعلام کردند این همه پرسی به منظور جدایی و ترسیم مرزهای جغرافیایی نیست.
همزمان مرکز مطالعات «پی» در کردستان عراق که از سوی شماری از سیاسیون و فعالان سیاسی راه اندازی شده است با انتشار گزارشی اعلام کرد پارلمان اقلیم کردستان عراق به نقض قوانین ادامه داده و روز شنبه دست به اقداماتی زد که غیر قانونی بود.
دکتر سرور عبدالرحمن رئیس این مرکز مطالعاتی با اعلام این مطلب به رسانه های کردی در کردستان عراق گفت: بزرگترین اقدام غیرقانونی پارلمان اقلیم کردستان عراق آن است که از مجموع 111 عضو پارلمان تنها 60 عضو حضور داشته باشند وتصمیم گیری کنند.
وی افزود: روز گذشته فخرالدین قادر دبیر پارلمان اقلیم کردستان عراق خواست در مکان همیشگی خود بنشیند و استعفای خود را مطرح کند که مانع از نشستن وی بر صندلی دبیر پارلمان می شوند.
به گفته دکتر سرور عبدالرحمن پارلمان اقلیم کردستان عراق در تلاش است در اقدامی غیرقانونی فعالیت پارلمان اقلیم کردستان عراق و ریاست اقلیم را تمدید کند.
پارلمان اقلیم کردستان عراق روز شنبه علیرغم بایکوت نشست ها از سوی جنبش تغییر و جماعت اسلامی کردستان عراق تشکیل جلسه داد و تصمیمات پارلمان عراق و دولت مرکزی را در خصوص اقلیم کردستان عراق رد کرد.
کردستان پارلمان اقلیم اسلامی اعلام برگزاری رسانه جماعت عبدالرحمن غیرقانونی زمینه ریاست باشند ادامه