برگزیده ها

مازندمجلس: قانون ممنوعیت استفاده از برقع و پوشاندن کامل صورت در اماکن و ساختمانهای عمومی در اتریش، از امروز (یکشنبه) اجرایی شد.

مازندمجلس: پارلمان اتریش اواخر اردیبهشت ماه امسال ممنوعیت برقع (پوشش کامل صورت) در اماکن عمومی را در قالب قانون جدید مهاجرتی تصویب کرده بود. با وجود اختلاف های سیاسی در دولت ائتلافی ، این قانون در پارلمان با حمایت هر دو حزب حاکم یعنی حزب سوسیال دموکرات و حزب محافظه کار 'مردم' به تصویب رسید. 
به گزارش نامه نیوز فرودگاه وین برای آغاز اجرای قانون جدید انتخاب شده و به گفته یک سخنگوی پلیس اتریش ، تعداد ماموران پلیس در بخش اطلاعات فرودگاه افزایش یافته است. این قانون شامل همه کسانی می‌شود که از برقع یا روبنده بدون داشتن ضرورت پزشکی و دلایل تنفسی استفاده می‌کنند. موارد استثناء شامل افرادی می شود که بنا به اقتضای شغلی مانند پزشکی مجبور به پوشاندن صورت هستند ؛ پوشاندن صورت با نقابهای نمایشی در مراسم های خاص فرهنگی و همچنین پوشاندن صورت برای مصون ماندن در هوای سرد از دیگر موارد استثنایی است. وزارت کشور اتریش به منظور اطلاع‌رسانی بروشورهایی را به زبان‌های آلمانی، انگلیسی، ترکی و عربی آماه کرده و کسانی که در اماکن عمومی صورت خود را بپوشانند ، ۱۵۰ یورو جریمه می شوند. این قانون مشابه قوانین اجرا شده در برخی دیگر از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و بلژیک است که در مورد گردشگران در اتریش هم لازم الاجرا است. تصویب و اجرایی شدن قانون ممنوعیت پوشش کامل صورت در حالی است که احزاب اصلی اتریش از سوی حزب دست راستی و پوپولیست 'آزادی' که این مصوبه را کافی نمی داند، تحت فشار قرار گرفته اند. در پی شکست دولت ائتلافی در اتریش، احزاب این کشور برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در روز 15 اکتبر (یکشنبه 23 مهر) به توافق رسیدند؛ انتخاباتی که می تواند به ورود حزب راستگرا و پوپولیست 'آزادی' به دولت منجر شود.این درحالی است که بنا بر نظرسنجی ها 'سباستین کورتز' رییس حزب مردم اتریش توانسته آرای زیادی از حزب آزادی را جذب خود کند که کارشناسان سیاسی مواضع او در موضوعاتی مانند مهاجرت را علت این امر می دانند. 
اتریش قانون پوشاندن آزادی ممنوعیت مانند پزشکی احزاب پوپولیست کسانی سیاسی اماکن پارلمان عمومی تصویب ائتلافی اجرایی فرودگاه