برگزیده ها

مازندمجلس: در پی ادعاهای ائتلاف عربی مبنی بر ارائه کمک‌های نظامی از سوی ایران به یمن، رئیس جمهور پیشین این کشور از ائتلاف عربی خواست به دور از یمن حساب خود را با ایران تسویه کند.

مازندمجلس:
در پی ادعاهای ائتلاف عربی مبنی بر ارائه کمک‌های نظامی از سوی ایران به یمن، رئیس جمهور پیشین این کشور از ائتلاف عربی خواست به دور از یمن حساب خود را با ایران تسویه کند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، ائتلاف عربی و دولت مستعفی یمن ایران را به حمایت از ائتلاف انصارالله و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن از طریق "ارائه تسلیحات و اعزام نظامیان این کشور" متهم و اعلام کردند "یکی از اهداف عملیات نظامی در یمن که از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ آغاز شده مبارزه با نفوذ ایران در یمن است."
علی عبدالله صالح در سخنانی که پایگاه "الموتمر نت" نقل کرد، وجود هرگونه حمایت از سوی ایران را تکذیب و از ائتلاف عربی خواست اتهامات خود را اثبات کند.
وی گفت: یک اسیر، کشته ایرانی یا موشکی که ساخت این کشور باشد یا جنگنده‌ای متعلق به ایران را به ما نشان دهید آنگاه ما مسئولیت حمایت ایران از یمن را برعهده می‌گیریم.
رئیس جمهور پیشین یمن ادامه داد: مراکش از ائتلاف عربی که در عملیات نظامی علیه یمن مشارکت دارد، خارج شده است.
وی پیش‌بینی کرد دو کشور دیگر که نامی از آنها نبرد نیز از عضویت این ائتلاف خارج شوند.
ائتلاف عربی هنوز عقب‌نشینی مراکش را از این ائتلاف اعلام نکرده است. مراکش در نخستین عملیات موسوم به "طوفان قاطع" مشارکت داشت و یکی از جنگنده‌هایش در ۱۲ مه سال ۲۰۱۵ در استان صعده سقوط کرد که در جریان آن یکی از نظامیان این کشور کشته شد.
یمن بیش از دو سال است که شاهد جنگ میان مزدوران دولت مستعفی یمن با حمایت نیروهای ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان از یک سو و جنبش "انصارالله" و همپیمانانش از سوی دیگر است.
ائتلاف حمایت عبدالله جمهور عملیات مراکش نظامی پیشین اعلام عربستان ایرانی مشارکت نظامیان نیروهای تسویه خواست مستعفی انصارالله ارائه