برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس مرکز سنجش آموزش دانشگاه آزاد جزئیات پذیرش دانشجو در دوره‌های تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری را تشریح کرد.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری میزان، امیر رضا شاهانی گفت: ثبت نام در رشته‌های بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی که ظرفیت آن‌ها افزایش یافته است از امروز دوشنبه ۱۰ مهر آغاز شد.  

وی افزود: تلاش کرده‌ایم در کمترین زمان ممکن اسامی پذیرفته شدگان را اعلام کنیم تا افراد بتوانند مراحل ثبت نام خود در واحد‌های دانشگاهی را بدون مشکل انجام دهند.

رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دوره‌های تکمیل ظرفیت دکتری نیمه متمرکز دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۶، اظهار کرد: در این دوره ظرفیت خالی در نظر گرفته شده ۲ هزار و ۲۰۰ نفر است، اما متقاضیان باید توجه داشته باشند که رشته محل‌های درنظر گرفته شده محدود است.

شاهانی ادامه داد: هر یک از متقاضیان با مراجعه به مرکز آموزش دانشگاه آزاد می‌توانند نسبت به ظرفیت خالی دانشگاه‌ها دردوره دکتری اطلاعات کسب کنند.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته مبنی بر فراهم شدن شرایط به منظور برگزاری دوره‌های تکمیل ظرفیت در دانگشگاه آزاد تصریح کرد: طبق قانون مصوب مجلس در سال ۹۶، برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری مجوز برگزاری فرآیند تکمیل ظرفیت صادر شد و این اتفاق در پی مذاکرات صورت گرفته محقق شده است.

رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر محدودیت رشته محل‌های ثبت نامی متقاضیان دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶، اذعان کرد: رشته محل‌های در نظر گرفته شده محدود و ۲۰ رشته محل است و متقاضیان باید از میان این رشته محل‌ها رشته مدنظر خود را انتخاب کنند.

شاهانی در خصوص تبصره‌های در نظر گرفته شده برای متقاضیان شرکت کننده در دوره‌های تکمیل ظرفیت دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶، خاطر نشان کرد: تنها متقاضیانی قادر خواهند بود دردوره تکمیل ظرفیت شرکت کنند که در دوره اول در مصاحبه شرکت کرده باشند.

وی ادامه داد: این افراد باید به مصاحبه دعوت شده و پس از آن لازم است در همان شهری که مصاحبه انجا داده‌اند در دوره تکمیل ظرفیت ثبت نام انجام دهند.

رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش ظرفیت دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: طی سال ۹۶، ظرفیت پذیرش در دوره‌های کارشناس ارشد ودکتری دانشگاه آزاد کاهش چشمگیری داشته است و تلاش کرده‌ایم با این کار دانشجویان بهتری راهی این دانشگاه شوند.

شاهانی سیاست فعلی مدیریت دانشگاه آزاد را ارتقا کیفی این دانشگاه دانست و بیان کرد: به دلیل اهمیت ارتقاء کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد در پذیرش دانشجویان دقت بیشتری صورت گرفته و بر همین اساس ظرفیت پذیرش دانشجو در سال ۹۶، در دانشگاه آزاد به یک چهارم کاهش یافته است.

دانشگاه ظرفیت تکمیل گرفته دکتری دوره‌های متقاضیان اسلامی پذیرش شاهانی کارشناسی محل‌های متمرکز مصاحبه آموزش دردوره دانشجویان مذاکرات برگزاری ادامه اشاره یافته دانشجو کرده‌ایم افراد باشند محدود