برگزیده ها

مازندمجلس: دبیرکل اتحادیه عرب بار دیگر بر موضع مخالف این اتحادیه در قبال همه‌پرسی غیرقانونی اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

مازندمجلس: سایت شبکه سومریه نیوز نوشت: حیدر العبادی، نخست وزیر دولت عراق در تماس تلفنی با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد: آنچه ما در قبال اقلیم انجام دادیم تدابیر قانونی‌ برای حفظ وحدت و یکپارچگی عراق بود.

حیدر العبادی تاکید کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که اختلافات بر جنگ ما علیه داعش تاثیر بگذارد.
وی همچنین تصریح کرد: نیروهای قهرمان ما به پیروزی‌های گسترده‌ای دست یافته‌ و اراضی زیادی را آزاد کرده‌اند.
نخست وزیر عراق در ادامه افزود: ما تدابیر قانونی‌ای برای مقامات اتحادیه به خاطر تمامیت ارضی عراق اتخاذ کرده‌ایم و نمی‌خواهیم هموطنانمان در این اقلیم مجازات شوند.
در بیانیه مذکور همچنین آمده است، ابوالغیط پیروزی‌های عراق علیه داعش و آزادسازی خاک عراق را ستود و بر اهتمام گسترده اتحادیه عرب به اوضاع عراق، جنگ علیه داعش و حفظ وحدت و یکپارچگی این کشور تاکید کرد.
ابوالغیط بار دیگر بر موضع مخالف خود نسبت به همه‌پرسی غیرقانونی اقلیم کردستان عراق که در ۲۵ سپتامبر برگزار شد و نیز پایبندی‌اش به وحدت و یکپارچگی عراق تاکید کرد.
دبیرکل اتحادیه عرب همچنین روز شنبه آمادگی خود را برای حمایت از طرح ایاد علاوی، معاون رئیس‌جمهوری عراق برای حل بحران کردستان اعلام کرد و افزود: چنین طرح‌هایی موجب می‌شود عراق از مشکلات بیشتر در امان باشد.
دفتر العبادی افزود: ایاد علاوی در روز شنبه تماس تلفنی از سوی ابوالغیط دریافت کرد که طی آن او از طرح علاوی و استقبال بارزانی از این طرح اظهار رضایت کرده بود.
دبیرکل اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: آماده‌ایم از این طرح در هماهنگی با دبیرکل سازمان ملل حمایت کنیم.
اتحادیه دبیرکل العبادی ابوالغیط تاکید اقلیم افزود علاوی تدابیر همچنین یکپارچگی تلفنی دادیم حمایت کردستان پیروزی‌های