برگزیده ها
جامعه باید در چارچوب قانون، اختیار عمل و آزادی داشته باشد/ تهران، الگوساز کل کشور است

مازندمجلس: وزیر کشور با اشاره به اهمیت آزادی و اختیار گفت: حوزه اندیشه بدون آزادی و اختیار پیش برندگی ندارد. اندیشه ذات عقلانیت است و یک جامعه عاقل و باشعور که دارای گرایش‌های مختلف است باید در چارچوب قانون اختیار عمل و آزادی داشته باشد.

مازندمجلس: وزیر کشور با اشاره به اهمیت آزادی و اختیار گفت: حوزه اندیشه بدون آزادی و اختیار پیش برندگی ندارد. اندیشه ذات عقلانیت است و یک جامعه عاقل و باشعور که دارای گرایش‌های مختلف است باید در چارچوب قانون اختیار عمل و آزادی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید تهران که هم اکنون در استانداری تهران در حال برگزاری است، رحمانی فضلی (وزیر کشور) ضمن تقدیر از خدمات استاندار سابق تهران سیدحسین هاشمی گفت: آقای هاشمی در جایگاه قائم مقامی وزارت کشور قرار خواهند گرفت و امیدوار هستیم در این سمت هم نقش موثری داشته باشند و بتوانیم بیش از پیش در پهنه ایران از ایشان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه محمدحسین مقیمی استاندار جدید تهران نیز فردی شناخته شده است و چهار سال به عنوان قائم مقام وزیر کشور کار کرده است ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های تهران به عنوان پایتخت باید فردی باتجربه، سعه صدر و وقت گذار در تهران انجام وظیفه کند تهران الگوساز کل کشور است و رفتارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در تهران مرجع کل کشور است در نتیجه باید برای تهران به طور ویژه وقت گذاشت و الگوی فرهنگی تهران یعنی الگوی فرهنگی کل کشور.

وی ادامه داد: در تهران نقش استاندار بالاتر از همه کشور است و باید مسائل استان را با وجود همه معضلات و موضوعات مختلف حل و فصل کنند. از سوی دیگر استان تهران و استان البرز با توجه به همپوشانی‌هایی که با یکدیگر دارند کار را برای استاندار تهران افزایش می‌دهد و امیدوار هستیم که آقای مقیمی استاندار جدید با توجه به هماهنگی که میان شورای شهر، دولت و نمایندگان مجلس وجود دارد با قدرت و توفیق بیشتری کارها را پیش ببرد از شهردار و شورای قبلی نیز تشکر می‌کنیم که با وزارت کشور نهایت همکاری را داشتند و این توفیق در چارچوب هماهنگی با آنها صورت گرفت.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه برنامه‌های دولت در کل کشور به خصوص در شهر تهران در اولویت قرار دارد، افزود: مبنای کار ما توسعه گرایی است و این توسعه همه جانبه بوده و همه جوانب اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی را در برمی‌گیرد. در شرایط کنونی اولویت اقتصاد مقاومتی است که فرمایشات رهبری، برنامه‌های دولت و مطالبات و نیاز مردم  بر این مساله تاکید دارند. در همین راستا باید با برنامه‌ریزی مدون در راستای اقتصاد مقاومتی پیش رفت.

وی با تاکید بر اینکه محور اقتصاد مقاومتی مردم هستند، افزود: دولت و شخص رئیس جمهور در مورد اقتصاد مقاومتی مصر هستند و اگر نتوانیم از ظرفیت مردم یعنی بخش خصوصی استفاده کنیم نمی‌توانیم به اولویت‌ اقتصادی خود یعنی اقتصاد مقاومتی برسیم.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اولویت‌های سیاسی وزارت کشور وا ستانداری‌ها گفت: تقویت سیاسیت داخلی مبنا و محور اقدامات ما است، در همین راستا برگزاری انتخابات سالم، قانونی و باشکوه و تقویت مشارکت آگاهانه مردم و تقویت ان جی او ها همه در حوزه سیاست داخلی قرار دارد. بدون هماهنگی قوه قضائیه، مجلس، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، احزاب، گروه‌ها و اشخاص سیاسی و مشارکت مردم نمی‌توانیم در این حوزه با دقت و تعامل عمل کنیم و پیش رویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر خانه احزاب کار خود را انجام می‌دهد و همه احزاب در انتخابات فعال، موثر و با عقلانیت وارد شدند در زمان انتخابات مجالسی با مشارکت بالای ۱۰۰ هزار نفر همزمان در کشور برگزار شد و نگرانی‌های فراوانی وجود داشت اما با وجود اختلاف نظر در سلایق با مشارکت این مراسم بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اهمیت آزادی و اختیار گفت: حوزه اندیشه بدون آزادی و اختیار، پیش برندگی ندارد. اندیشه ذات عقلانیت است و یک جامعه عاقل و باشعور که دارای گرایش‌های مختلف است، باید در چارچوب قانون اختیار عمل و آزادی داشته باشد.

تهران آزادی اختیار استاندار مقاومتی اقتصاد ادامه اندیشه فرهنگی اشاره سیاسی چارچوب مشارکت استان مراسم هماهنگی تقویت وزارت کشور احزاب انتخابات وزارت تاکید اینکه عقلانیت مختلف قانون جامعه رحمانی اقتصادی برندگی اولویت اهمیت افزود توسعه الگوساز برگزار تودیع معارفه داخلی نمی‌توانیم برنامه‌های راستا توفیق مقیمی عنوان برگزاری استفاده امیدوار هستیم گرایش‌های دارای شورای هاشمی می‌دهد دارند الگوی باشعور ندارد