برگزیده ها

مازندمجلس: سخنرانی سید حسن نصرالله در روز عاشورای حسینی مثل دیگر سخنرانی‌هایش نبود. این سخنرانی شامل تحولات، هشدارها، آگاهی‌ها، مواضع آشکار و واضح و قوی بود و آینده جهان عرب و جنگ‌ها و تغییرات اصلی در نقشه‌ها و مرزها را نشان می‌داد.

مازندمجلس:
 عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه مستقل رأی الیوم در تحلیلی درباره سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در روز عاشورای حسینی گفت: سید حسن نصرالله برای نخستین بار بین صهیونیسم و یهود تمایز قائل شد و گفت که اولی اشغالگر نژادپرست و دومی دین آسمانی است که شایسته احترام است. وی گفت که جنگ با صهیونیست‌هاست نه با یهود اما به یهود نسبت به وارد شدن به برنامه‌های آمریکا برای استفاده از آن‌ها به عنوان آتش افروز جنگ‌های آتی در منطقه هشدار داد.
سید حسن نصرالله در تمامی سخنرانی‌های قبلی‌اش به هیچ وجه درباره جنگ‌های آتی صحبت نمی‌کرد و این مساله‌ای است که از رهبر یک جنبش مقاومتی که وارد جنگ‌های مستقیم و غیرمستقیم با اسرائیل و مزدورانش شده، انتظار می‌رود اما مساله جدید در این سخنرانی و در روز عاشورا و روز فداکاری و دفاع از مظلومان صحبتش درباره جنگ بود گویی که همین فردا و هر لحظه جنگ آغاز می‌شود. زمانی که گفت دولت بنیامین نتانیاهو برای جنگ برنامه ریزی می‌کند اما کسانی که آتش آن را شعله ور کنند نمی‌دانند کجا به پایان خواهد رسید و چه مساحت‌هایی را دربر خواهد گرفت. وی زمانی که گفت: نتانیاهو در ممانعت از رسیدن به توافق هسته‌ای شکست خورد و اکنون با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای کشاندن منطقه به جنگی جدید تلاش می‌کند این نکته را به صورت واضح توضیح داد.
جنبش مقاومت یعنی حزب الله جنبش نهادها، بانک عقل‌ها، مراکز پژوهش و رصد و نزدیک‌ترین جنبش به ساختار دولتی است و روابط قوی با قدرت‌های منطقه‌ای مثل ایران دارد و اطلاعات و توانایی‌هایی دارد که این جنبش را قادر می‌سازد استراتژی دفاعی و هجومی را بر پایه آن بسازد.
زمانی که سید حسن نصرالله از یهودیان خواست فلسطین را ترک کنند و به کشورهایی بروند که از آنجا آمده‌اند (این اظهاراتی است که هیچ کدام از رهبران عرب این روزها نمی‌توانند از آن سخن بگویند)، تا به آتش جنگی تبدیل نشوند که دولت احمق نتانیاهو قصد برافروختن آن را دارد به آن‌ها هشدار می‌دهد که شاید دیگر وقتی برای ترک فلسطین پیدا نکنند و دیگر مکان امنی نیابند. این در راستای جنگ روانی است این یک جنگ مشروع است اما در چارچوب کسی که برای ورود به جنگی برنامه‌ریزی می‌کند که می‌داند به زودی اتفاق می‌افتد.
هشدارهای سید حسن نصرالله باید در راستای تصمیمی به آن توجه شود که دونالد ترامپ درباره لغو توافق هسته‌ای به بهانه عدم پایبندی ایران به بندهای آن گرفته است.
عقب نشینی آمریکا از توافق هسته‌ای به منزله اعلام جنگ است چراکه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اوضاع را به وضعیت سابق برمی‌گرداند و این مساله ایران را وامی‌دارد که مجددا به غنی سازی اورانیوم در مقادیر زیاد بپردازد و همین مساله احتمال برخورد نظامی را بیش از هر زمان دیگری قوی‌تر می‌کند به ویژه اینکه جنگ علیه تروریسم نیز در آستانه پایان است.
اسرائیلی‌ها می‌گویند که حزب الله بیش از ۱۰۰ هزار موشک و ده‌ها هزار گلوله توپخانه دارد و سه یا چهار برابر این‌ها نیز در اختیار ایران یا سوریه قرار دارد و بخش عظیمی از آن مثل باران بر سر تجمعات یهودیان در فلسطین خواهد بارید. این چیزی بود که سید حسن نصرالله که از اسرار و توانایی‌های این موشک‌ها به خوبی آگاه است قصد گفتنش را داشت زمانی که از یهودیان خواست هرچه سریع‌تر فلسطین را ترک کنند.
به هیچ وجه درباره اهمیت اظهارات سید نصرالله که گفت استقلال اقلیم کردستان یک توطئه آمریکایی برای تقسیم منطقه است بحث نمی‌کنیم. وی گفت که این تقسیم تنها به عراق محدود نخواهد شد بلکه شاید به عربستان و کشورهای عربی دیگر نیز برسد اما ما اطمینان داریم که جنگ آتی براساس اظهارات نصرالله در خاک فلسطین خواهد بود تا به برنامه آمریکا و اسرائیل برای تقسیم منطقه در سرچشمه آن یعنی اراضی اشغالی ضربه بزند.
این اظهارات خطرناک است چراکه از سوی کسی گفته شده که هر وقت چیزی می‌گوید عمل می‌کند و وارد هیچ جنگی نشده مگر اینکه از آن پیروز بیرون آمده باشد از جنگ آزادی لبنان در سال ۲۰۰۰ گرفته تا پایان جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ که ارتش اسرائیل و فرماندهان سیاسی و نظامی آن‌ها را خوار و ذلیل کرد.
اسرائیل آمریکا را به جنگ تشویق می‌کند و از برگ برنده استقلال کردستان و توافق هسته‌ای ایران به عنوان بهانه و سرپوشی استفاده می‌کند. بگذار این کار را بکند اشتباه تمام عمرش را مرتکب می‌شود و در هر صورت عمر کوتاهی دارد. جنگ آتی اگر رخ بدهد متوقف نخواهد شد و بدتر از تمامی جنگ‌های قبلی خواهد بود هر کسی که خود را جای یهودیان در فلسطین بگذارد باید این سخنرانی را خوب درک کند و چندین بار سطر سطرش را بخواند.
بار دیگر تکرار می‌کنیم که این مرد می‌گوید و عمل می‌کند و وارد هیچ جنگی نمی‌شود مگر اینکه پیروز از آن بیرون بیاید. این سابقه اوست و او همواره اینگونه بوده است. روزها بین ما داوری خواهند کرد.
نصرالله می‌کند فلسطین یهودیان درباره آمریکا اسرائیل زمانی توافق هسته‌ای جنگ‌های منطقه اظهارات تقسیم سخنرانی پایان اینکه مساله نتانیاهو آن‌ها نظامی چراکه گرفته بیرون پیروز نخواهد استقلال کردستان بهانه می‌گوید برنامه استفاده عنوان لبنان احتمال اشغالی هشدار تمامی خواست روزها ترامپ دونالد عطوان راستای