برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - همه ساله هم‌زمان با ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع)، اشعار مداحان اهل‌بیت مورد بررسی اصحاب فن قرار گرفته و نصایح و انذارهایی در این باره عنوان می‎شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاين، نصايح مقام معظم رهبري به مداحان که در کانال تلگرامي دفتر حفظ و نشر آثار آيت‎الله سيدعلي خامنه‌اي مورد بازخواني قرار گرفته از اين قرار است: «اینکه آقایان مداح‎ها و روضه‌خوان‎ها اصرار می‎کنند که بلند گریه کنید، لزومی ندارد؛ خوب، آرام گریه کنید. وقتی می‎خواهند سینه بزنند، اصرار بر اینکه «صدا، صدای این جمعیت نیست»؛ یا وقتی مردم می‎خواهند صلوات بفرستند، اصرار بر اینکه «صلوات، صلوات این جمعیت نیست» لازم نیست گرم شدن مجلس به این شیوه‌ها، اصل نیست؛ کاری کنید که دل‎های مستمع را در اختیار بگیرید». نشريه حزب‌الله که از سوي همين پايگاه منتشر مي‌شود نيز اين جملات رهبري را بازخواني کرده بود: اگر جلسه‌ مذهبی ما و خوانندگی و مدّاحی ما یا منبر ما به این نتیجه منتهی بشود از پای منبر، بی‌اعتقاد به آینده و ناامید از آینده بلند شوند، ما این فرصت را هدر داده‌ایم و کفران کرده‌ایم این نعمت را؛ اگر از پای منبر ما یا مدّاحی ما مردم درحالی بلند شوند که هیچ‌گونه آگاهی نسبت به وضع خودشان و وظایف خودشان پیدا نکرده باشند، ما این فرصت را از دست داده‌ایم؛ اگر خدای نکرده جلسات ما، جلسات وحدت‌شکن باشد، این فرصت را از دست داده‌ایم.

شما کاربر محترم که در روزهاي اخیر در مراسم‎ مختلف عزاداري امام حسين(ع) شرکت مي‎کنيد، نظرتان درباره اشعار و سخنان مداحان اين مراسم‎ چيست؟ بيان حقايقي از قيام عاشور و چارچوب‎هاي مورد اشاره رهبري چقدر مورد توجه مداحان قرار گرفته است؟

2727

مداحان صلوات اصرار اینکه رهبري خودشان مراسم‎ نکرده جلسات داده‌ایم جمعیت بازخواني گرفته می‎خواهند مدّاحی آینده