برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سازمان هواشناسی نسبت به بارش باران در برخی از نقاط کشور و کاهش دما هشدار داد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، براساس تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه به سبب عبور متوالی امواج تراز میانی جو از روی دریای خزر به نوار شمالی کشور و نفوذ جریان‌های خنک شمالی، کاهش دما و بارش باران در برخی نقاط پیش بینی می‌شود.

همچنین در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران وزش باد و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

روز‌های سه شنبه و چهارشنبه نیز در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران در بعضی ساعات رعدوبرق و وزش باد موقت شدید رخ خواهد داد.

بر این اساس وضع هوای مناطق مختلف کشور به شرح زیر پیش بینی می‌شود:

دوشنبه ۱۰ مهر: بارش باران در برخی نقاط با احتمال رگبار و رعد و برق در گیلان، اردبیل و غرب مازندران

سه شنبه ۱۱ مهر: رگبار باران در بعضی ساعات رعدوبرق و وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و بارش باران و وزش باد شدید با احتمال رعدوبرق در گیلان، اردبیل، مازندران.

چهار شنبه ۱۲ مهر: بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید در گیلان، اردبیل و مازندران. رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال کردستان و بارش باران در دامنه‌های جنوبی البرز در شمال استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی.

روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا بین ۷ تا ۱۲ درجه در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران کاهش خواهد یافت و انتظار می‌رود در این مدت کمینه دما در استان‌های گیلان و مازندران به حدود ۱۰ درجه سلسیوس برسد.
روز چهارشنبه بارش در ارتفاعات این استان‌ها به صورت برف خواهد بود. همچنین در این مدت دریای خزر و روز سه شنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

باران مازندران گیلان استان‌های اردبیل رگبار رعدوبرق چهارشنبه آذربایجان البرز دامنه‌های روز‌های شمالی احتمال دریای ساعات همچنین مرکزی جنوبی هواشناسی دوشنبه