برگزیده ها
درخواست تشکل‌های دانشجویی استان فارس از وزیر بهداشت

مازندمجلس: تعدادی از تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی استان فارس در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به نحوه مدیریت رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتقاد کردند.

مازندمجلس: تعدادی از تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی استان فارس در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به نحوه مدیریت رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، چندین تشکل و کانون صنفی دانشجویی استان فارس در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی به بیان برخی معضلات در دوران مدیریت ۱۲ ساله رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرداختند.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام

همانطور که مستحضرید بعد از گذشت دوازده سال از مدیریت رییس کنونی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آیین‌نامه‌های شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با هر تفسیری، دیگر اجازه تمدید دوره ریاست را به ایشان نمی‌دهد و به همین دلیل ایشان استعفای خود را از سمت ریاست دانشگاه به وزارتخانه اعلام کرده و شما نیز با این استعفا طبق قانون موافقت نموده‌اید.

حال این نگاشته فرصت مناسبی جهت ارائه جزییات فضای به شدت امنیتی و با نگاه بسته فرهنگی حاصل از مدیریت ایشان نیست اما به عنوان مثال در این دوران به دلیل تفکرات ایدئولوژیک ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مجموعه مدیران وی، تعداد زیادی از اساتید برجسته و فعالین فرهنگی، تشکیلاتی، نشریاتی و سیاسی تنها به دلیل انتقاد از فضای بسته دانشگاه و عملکرد مسئولین، توسطبرخی نهادها به اشکال مختلف تحت فشار قرار گرفته یا از دانشگاه اخراج شدند تا انجا که در سال ٨٧ تنها تشکل سیاسی اصلاح طلب (در ان زمان) توسط ایشان پلمپ و به‌طور کامل استحاله گشت و در سال ۹۴ نیز دیگر تشکل اصلاح‌طلب دانشگاه (انجمن اسلامی "امید")به دستور مستقیم ریاست دانشگاه به جرم انتقاد از ایشان برای مدتی به حالت تعلیق درآمد.

این جمع در قدم نخست از زحمات جنابعالی در چهار سال اول دولت تدبیر و امید و اجرایی شدن شعارهای عدالت محور دولت تشکر نموده و سپس برای ایجاد فضای باز سیاسی و دانشگاهی امن در استان فارس، خواهان انتصاب یکی از اساتید برجسته همین دانشگاه با شخصیتی علمی، اخلاق مدار و همسو با دولت که حمایت از آرمان‌های دانشجویان و اصلاحات و اعتدال را در بزنگاه‌های تاریخی اثبات کرده و سابقه مدیرتی و اجرایی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به‌عنوان دانشگاه مادر داشته باشد، در رأس این دانشگاه هستیم.

لذا ما فعالان دانشجویی و نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس از جنابعالی و  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضامندیم که در خصوص موضوع مذکور به صورت جدی ورود کرده و با نظارت کامل بر تغییر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اجازه ایجاد دانشگاه‌هایی با نگاه حراستی و امنیتی را به مخالفان دولت نداده و از زیرپا گذاشتن شعارها و وعده‌های ٧ اسفند ٩٤ و ٢٩ اردیبهشت ٩٦ جلوگیری به‌عمل آورید.

قطعاً گزینه مطابق خواست‌ دانشجویان و هم‌جهت با شعارهای دولت توسط این جمع برای موفقیت بیشتر حمایت خواهد شد.

کانون‌های امضاءکننده نامه:

١.کانون خانه سبز دانشگاه علوم پزشکی شیراز

٢.کانون زبان دانشگاه علوم  پزشکی  شیراز

٣.کانون تئاتر دانشگاه علوم پزشکی  شیراز

٤.کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی شیراز

٥.تشکل فرهنگ و اندیشه هدی دانشگاه علوم پزشکی جهرم

٦.انجمن علمی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جهرم

تشکل‌های امضا کننده نامه:

٧.انجمن اسلامی امید دانشگاه علوم پزشکی شیراز

٨.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گراش

٩.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم

١٠.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا

دانشگاه پزشکی شیراز دانشجویان اسلامی انجمن استان کانون ریاست سیاسی دانشجویی بهداشت مدیریت نامه‌ای فرهنگی انتقاد آموزش درمان اجرایی نمایندگان شعارهای ایجاد پزشکی  حمایت جنابعالی دوران کانون‌های تشکل‌های پیشین اجازه اساتید امنیتی برجسته