برگزیده ها
احتمال ارسال نامه نمایندگان به مقام معظم رهبری جهت بازنگری در قانون اساسی/ ایجاد نظام پارلمانی باید در پایان دوره دولت انجام شود

مازندمجلس: رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: برای بازنگری در قانون اساسی نمایندگان قصد دارند نامه‌ای را به مقام معظم رهبری تقدیم کنند یا اینکه رهبری ، دستور بازنگری قانون اساسی را ‌به رئیس‌جمهور ابلاغ کنند.

مازندمجلس: عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص ایجاد نظام پارلمانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال ۹۰ در سفر به کرمانشاه موضوع ایجاد نظام پارلمانی در کشور را مطرح کردند و فرمودند نه در آینده دور و نزدیک، اما ایجاد نظام پارلمانی مسئله‌ای قابل بحث است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از زمانی که ایشان این مسئله را بیان کرده‌اند، موضوع ایجاد نظام پارلمانی در ذهن صاحبنظران همچنان مطرح می‌باشد، زیرا شرایط فعلی، پاسخگوی نیازها نیست.

وی افزود: مجلس اگر بخواهد با دولت تعامل داشته باشد، باید چشم‌پوشی‌های فراوانی را انجام دهد، در حال حاضر مجلس مسائل فراوانی را می‌بیند ولی به خاطر تعامل صحبتی نمی‌کند.

یوسفیان‌ملا متذکر شد: مسئله نظارت مجلس با قوانین و مقررات فعلی به معنای درگیر شدن با دولت است و بسیاری تعامل را در این می‌دانند که سوال و استیضاح مطرح نشود.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس ادامه داد: اگر از دل مجلس، دولت تشکیل شود هر عیب و ایرادی وجود داشته باشد، مجلس باید پیگیر باشد، اما در حال حاضر عملاً در مسائلی مانند حقوق‌های نجومی مجلس و دولت خود را بی تقصیر می‌دانستند و مردم نیز در  چنین شرایطی مخاطب را پیدا نمی‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد نظام پارلمانی نتایج خوبی را به دنبال دارد، اما برای رسیدن به آن به بازنگری قانون اساسی نیاز داریم به همین جهت نمایندگان مجلس در این فکر هستند که برای بازنگری در قانون اساسی چه اقدامی انجام دهند، آیا نامه‌ای را به مقام معظم رهبری برای بازنگری در قانون اساسی تقدیم کنند یا اینکه معظم له، دستور بازنگری قانون اساسی را ‌به رئیس‌جمهور ابلاغ کنند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی گفت: موضوع تشکیل نظام پارلمانی باید در زمان رئیس جمهوری انجام شود که در پایان دوره خود قرار دارد تا برخورد حذفی با رئیس‌جمهور تلقی نشود.

عزت الله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس نماینده نماینده آمل