برگزیده ها
بازدید مطالعاتی 10کشور درباره صنایع کوچک و متوسط ایران از15مهر

مازندمجلس: تهران- ایرنا- دوره بازدید مطالعاتی چندکشوری در زمینه توسعه صنایع کوچک و متوسط با همکاری سازمان ملی بهره‌وری ایران و سازمان بهره‌وری آسیایی (آ.پی.او-APO) از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود.

مازندمجلس: به گزارش دوشنبه تارنمای سازمان ملی بهره وری ایران، در این دوره بجز نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌کنندگانی از 11 کشور عضو سازمان بهره‌وری آسیایی شامل کامبوج،‌ تایوان، هند، اندونزی، مالزی، نپال، پاکستان، سریلانکا، تایلند و ویتنام حضور دارند.
همچنین استادان بین‌المللی این دوره از تایوان و سنگاپور به ارائه جدیدترین الگوهای روز دنیا در زمینه توسعه صنایع کوچک و متوسط و دانش و تجارب خود می‌پردازند.
شرکت‌کنندگان در این دوره، از برخی واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم بازدید می کنند.
دوره‌های بازدید مطالعاتی چندکشوری یکی از فرصت‌هایی است که سازمان بهره‌وری آسیایی در اختیار کشورهای عضو قرار می‌دهد تا این کشورها ضمن تبادل دانش و تجارب خود بتوانند با آخرین پیشرفت‌ها آشنا شده و بهترین تجارب را بررسی کنند.
به گزارش ایرنا، پنجاه و نهمین نشست شورای حکام سازمان بهره وری آسیایی از بیست و یکم فرودین ماه به مدت سه روز در تهران برگزار شد.
سازمان بهره وری آسیایی سازمانی منطقه‌ای و میان دولتی است که در سال 1961 با مشارکت هشت کشور چین، هند، ژاپن، نپال، پاکستان، کره جنوبی، فیلیپین و تایلند ایجاد شد و اکنون 19 عضو دارد.
هنگ کنگ (1963)، ایران (1965)، سریلانکا (1966)، اندونزی (1968)، سنگاپور (1969)، بنگلادش (1982)، مالزی (1983)، فیلیپین (1984)، مغولستان (1992)، ویتنام (1996)، اندونزی (2002) و کامبوج (2004) بتدریج به این سازمان پیوستند.
هدف سازمان مشارکت در توسعه اقتصادی ـ اجتماعی کشورهای عضو و بهبود کیفیت زندگی برای مردم آن کشورها از طریق ارتقای بهره‌وری با روحیه همکاری متقابل بین کشورهای عضو است.
عضویت سازمان بهره‌وری آسیایی برای همه دولت‌های آسیا و اقیانوسیه که عضو کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه (ایسکاپ- ESCAP) در سازمان ملل متحدند، آزاد است.
دولت‌های خارج از منطقه آسیا ـ اقیانوسیه می‌توانند به عنوان اعضای پیوسته به این سازمان ملحق شوند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
‏IRNAeco@
اقتصام*9123*1961*تنظیم: زهره دریغ گفتار* انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

بهره وري

بازديد

سازمان ملي بهره وري

بهره‌وری آسیایی اقتصادی کشورهای اندونزی تجارب اقیانوسیه بازدید صنعتی ایرنا کشورها مشارکت دولت‌های اجتماعی توسعه فیلیپین تایلند گزارش کامبوج متوسط صنایع مطالعاتی تایوان مالزی ویتنام همکاری سریلانکا پاکستان سنگاپور