برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- یک متخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی توضیحاتی را در رابطه با آلرژی ویژه فصل پاییز ارائه کرد.

مازندمجلس:

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: در کنار فصل بهار، افراد زیادی هم هستند که در فصل پاییز دچار آلرژی می‌شوند. 

وی افزود: این آلرژی‌ها عمدتا شدید بوده و اگر به آن رسیدگی نشود می‌تواند منجر به آسم نیز شود.
این متخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی سینوزیت را یکی از مشکلات بیماران در فصل پاییز دانست و اظهارکرد: با شروع فصل پاییز و با سرد‌تر شدن هوا، تا حدود زیادی شاهد ایجاد سیوزیت در بیماران هستیم که این سینوزیت با آبریزش بینی همراه است.

دادرس با بیان اینکه " آبریزش بینی تنها نشانه سرماخوردگی و آلرژی نیست" خاطرنشان کرد: در حال حاضر به گونه‌ای ترویج شده که هر آبریزش بینی نشانه سرما خوردگی و یا آلرژی است، اما این در حالی است که آبریزش بینی می‌تواند علائم برخی بیماری‌های دیگر باشد و افراد مبتلا باید حتما به پزشک مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه خروج از خانه در روز‌های بارانی پائیزی توصیه نمی‌شود اذعان کرد: توصیه ما این است که افراد برای جلوگیری از هر گونه آلرژی فصلی، زمانی که باران پائیزی تازه آغاز می‌شود تا حد امکان از حضور در خیابان‌ها اجتناب کنند.

آلرژی آبریزش پاییز افراد پائیزی اینکه نشانه توصیه بیماران زیادی باران دادرس می‌تواند سینوزیت