برگزیده ها
متوسط آمار بیکاری در استان سمنان به هفت درصد کاهش می یابد

مازندمجلس: سمنان- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت : متوسط آمار بیکاری در این استان تا پایان سال جاری از 9.7 درصد به هفت درصد کاهش می یابد.

مازندمجلس: امیرخلیلی خواه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال 95 بیش از هشت هزار شغل با ارایه تسهیلات رونق تولید چهارهزار میلیارد ریالی در سمنان ایجاد شد که در کاهش آمار بیکاری در استان کاهش قابل توجه ای داشته است.
وی با بیان این که براساس برآورده های اولیه تا پایان امسال با خارج شدن واحدهای صنعتی و تولیدی از رکود برای بیش از 10 هزار نفر در سمنان شغل ایجاد می شود، اظهارداشت: با تعهد بانک های عامل بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال 96 به واحدهای صنعتی نیمه فعال این استان پرداخت می شود.
خلیلی خواه اضافه کرد : جذب سرمایه گذار خارجی برای افزایش اشتغال در سمنان از برنامه های کوتاه و میان مدت مسوولان استان بوده و حضور فعالان اقتصادی از کشور آلمان برای راه اندازی نیروگاه های بادی در دامغان از دستاورد برجام است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان ادامه داد : تا پایان امسال بیش از 300 فعال اقتصادی از کشورهای مختلف جهان برای شناسایی مهم ترین ظرفیت های اقتصادی به سمنان سفر می کنند.
وی تصریح کرد : با توجه به کمبود آب در سمنان توجه دولت دوازدهم برای افزایش رونق کسب و کار راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی کم آب بر در این استان است.
خلیلی خواه تصریح کرد : تنها راه افزایش اشتغال در سمنان برگزاری همایش های سرمایه گذاری متعدد است و با این راهبرد ارزشمند می تواند برای توسعه و آبادانی را برای این استان به ارمغان آورد.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

اقتصاد

بيكاري

سمنان

رونق توليد

سمنان استان اقتصادی افزایش میلیارد صنعتی بیکاری تولیدی اشتغال پایان سرمایه واحدهای تسهیلات ایرنا تولید تصریح گذاری اخبار سرمایه‌گذاری اندازی ارایه ایجاد ریالی خلیلی امسال