برگزیده ها

مازندمجلس: اعتماد نوشت:رفتن يا نرفتن محمود احمدي‌نژاد به دادگاه حميد بقايي، همچنان بحث اين روزهاي اطرافيان او است؛ موضوعي كه خود اطرافيانش با طرح آن، سوژه رسانه‌ها را مي‌سازند تا همچنان رييس دولت‌هاي نهم و دهم جايي در ميان خبرها داشته باشد، اين‌بار هم با احتمال حضورش در دادگاه، فرمان را به دست گرفتند تا به روز ٢٥ مهرماه برسند.

مازندمجلس: اينكه محمود احمدي‌نژاد در دادگاه بقايي حضور داشته باشد يا نه، خيلي هم جاي تعجب ندارد چون آنها در همه اتفاقات چند وقت اخير همواره دوستي‌هاي خود را به اثبات رساندند، اما قضيه آنجا جالب و سوال‌برانگيز مي‌شود كه آنها اتهامات وارد شده به خود و حلقه نزديكان خود را هيچگاه قبول ندارند. اگر محمد‌رضا رحيمي را از اين امر مستثني كنيم كه مورد بي‌مهري رييس دولت‌هاي نهم و دهم قرار گرفت، حميد بقايي اين روزها نقش مهمي براي در صحنه ماندن محمود احمدي‌نژاد بازي مي‌كند تا هر روزه از ناعدالتي دستگاه قضا در برخورد با او بگويند. پس بيراه نيست كه اگر بگوييم آنها در اصل براي نشان دادن اعتراض‌شان به آنچه تصميم مسوولان قضايي كشور بود، هر حركتي را برنامه‌ريزي كرده‌اند. پس از سناريوهايي همچون برگزاري نشست هم‌انديشي براي بررسي كيفرخواست صادرشده براي حميد بقايي كه قرار است پنجشنبه همين هفته با حضور جمعي از حقوقدانان برگزار شود، اتفاق ديگري هم در شرف رخ دادن است كه براي چندمين روز پياپي همچنان در صدر خبرهاي سايت‌هاي نزديك به محمود احمدي‌نژاد است. 
حضور محمود احمدي‌نژاد در دادگاه رسيدگي به اتهامات حميد بقايي موضوعي است كه اين‌بار از زبان علي‌اكبر جوانفكر كه مشاور رسانه‌اي او هم محسوب مي‌شود، مطرح شده است. او ديروز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره احتمال حضور محمود احمدي‌نژاد در دادگاه حميد بقايي توضيحاتي ارايه داد. او البته برگزاري دادگاه به‌صورت علني را همچون وكيل بقايي از بديهيات دانسته و عنوان كرد كه با اين شرط احمدي‌نژاد به احتمال زياد در جلسه دادگاه حضور پيدا خواهد كرد. علي‌اكبر جوانفكر، مشاور رسانه‌اي محمود احمدي‌نژاد در دولت‌هاي نهم و دهم درباره حضور احمدي‌نژاد در دادگاه حميد بقايي اظهار كرد: «طبيعتا دادگاه بقايي بايد به صورت علني برگزار شود و اين درخواستي است كه بقايي مطرح كرده است و در اين صورت به احتمال زياد احمدي‌نژاد در اين دادگاه حضور پيدا خواهد كرد.»
هدف؛ حضور در دادگاه بي‌پايه و اساس!اما هدف از حضور محمود احمدي‌نژاد در دادگاه حميد بقايي چيست؟ او كه حتي حاضر نشده بود با احضاريه دادگاه، در جلسه رسيدگي به اتهامات خود حضور پيدا كند، چطور الان پيشاپيش اعلام آمادگي مي‌كند تا در دادگاه حميد بقايي حضور يابد؟ هرچند نزديكان احمدي‌نژاد و حتي شخص او براي سوال آخر پاسخي نمي‌گويند اما براي سوال نخست‌مان پاسخ دارند. علي‌اكبر جوانفكر با اشاره به هدف احمدي‌نژاد براي حضور در دادگاه حميد بقايي اعلام كرد: «طبيعي است كه احمدي‌نژاد در دادگاهي كه اتهامات بي‌پايه‌ و اساسي به بقايي نسبت داده خواهد شد، حضور پيدا كند و هدف وي مانند هر شخص ديگري براي حضور در يك دادگاه علني، كسب اطلاع از روند دادگاه است.» آن‌گونه كه او در قسمت اول پاسخ خود عنوان كرد، هدف‌شان باز هم اعتراض به دستگاه قضايي است كه از مدت‌ها پيش، اعلام آمادگي مي‌كند تا به اتهامات مسوولان دولت گذشته رسيدگي كند. اما با همه اين اعتراضات، دستگاه قضا مسير خود را طي خواهد كرد. كمااينكه پيش از اين نيز قوه قضاييه با رسيدگي به اتهامات محمد‌رضا رحيمي، معاون اول رييس دولت دهم و صدور ٥ سال حبس براي او و اجراي آن ثابت كرد كه كاري با شبهه‌افكني‌هاي اطرافيان دولتمردان اسبق ندارد و به وقتش به همه اتهامات آنان رسيدگي خواهد كرد.
دادگاه بقايي احمدي‌نژاد اتهامات محمود رسيدگي مي‌كند دستگاه احتمال اعلام علي‌اكبر جوانفكر مشاور رسانه‌اي درباره آمادگي عنوان خبرنگاران باشگاه همچون محمد‌رضا نزديكان مي‌شود ندارد رحيمي دولت‌هاي برگزار برگزاري قضايي مسوولان ديگري