برگزیده ها
زنگنه: با جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی به دنبال ایجاد اشتغال هستیم

مازندمجلس: دبیر کل و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر با بیژن زنگنه وزیر نفت دیدار و گفت‌وگو کردند.

مازندمجلس: دبیر کل و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر با بیژن زنگنه وزیر نفت دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این دیدار علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در وزارت نفت با هدف رفع موانع فراروی بازار و همچنین ارتقای تولید نفت، گفت: تلاش‌های زیادی در دوره اخیر برای سامان دادن به مسائل حوزه نفت صورت گرفته است که در این میان همت و مساعی شخص وزیر برای محقق نمودن اهداف برنامه در خور تقدیر و توجه است.

محجوب با اشاره به عقب‌ماندگی‌هایی که در حوزه ایجاد تشکل‌های جدید در کشور وجود دارد، گفت: ‌متاسفانه هنوز تصور برخی مدیران و تصمیم‌گیران این است که فقط با تزریق پول و نقدینگی می‌توان شغل ایجاد کرد که این برداشت یک خطای استراتژیک است.

دبیرکل خانه کارگر همچنین گفت: بسیاری از کشورها که از منابع طبیعی و خدادادی محروم هستند، با درک درست و عمیق از شرایط بازار کار، توانسته‌اند جایگاه مطلوب و مناسبی را به خاطر تولید در دنیا کسب کنند که استفاده از تجربیات آنها برای ما در این مقطع خاص و حساس ضروری است.

نماینده مردم تهران پیوستن به شبکه‌ جهانی عرضه و صادرات کالا را از راه‌های موثر برون رفت از شرایط بغرنج کنونی دانست و گفت:‌ کارآفرینان و مدیران صنایع کشور باید تمام تلاش خود را مصروف یافتن راهکارهای موثر جهت پیوستن به شبکه جهانی عرصه کالاهای تولید داخلی کنند تا از این رهگذر شاهد رونق و تولید در کشور باشیم.

همچنین در این دیدار، بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: دغدغه اصلی دولت در دوره جدید توجه جدی به ایجاد اشتغال و مهار بیکاری است.

وی گفت:‌ با آنکه در دوره قبل نیز دولت با توجه به بضاعت خود به دنبال رونق بازار کسب و کار بود اما در این دوره اهتمام بیشتری در این خصوص به چشم می‌خورد.

زنگنه تصریح کرد: با آنکه وظیفه وزارت نفت ایجاد اشتغال نیست اما همه ما در وزارتخانه به دنبال آن هستیم که با جذب سرمایه‌های جدید خارجی و داخلی زمینه را برای بهبود شرایط اشتغال آماده کنیم.

نفت ایجاد دیدار تولید کارگر اشتغال زنگنه دبیرکل همچنین بازار داخلی شرایط دنبال وزارت جهانی مدیران پیوستن نماینده هستیم خارجی سرمایه‌های محجوب تهران تلاش‌های اشاره گرفته