برگزیده ها
2.5 میلیون نفر به کاربران هک شده اکوئیفاکس افزوده شد

مازندمجلس: هکرهایی که اطلاعات خصوصی و مالی ارزشمندی را از سرورهای سایت اکوئیفاکس سرقت کرده‌اند در مجموع توانسته‌اند به داده های 145.5 میلیون نفر دسترسی یابند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس تایمز، پیش از این تعداد این افراد 143 میلیون نفر تخمین زده شده بود، اما حالا مشخص شده تعداد آنها 2.5 میلیون نفر بیشتر بوده و برابر با 145.5 میلیون نفر است.

هکرهای اکوئیفاکس با دسترسی به اطلاعات میلیون ها مشتری در ماه جولای به اسامی، شماره های تامین اجتماعی، تاریخ تولد، آدرس، شماره های کارت های اعتباری، تلفن تماس و برخی اطلاعات جزئی دیگر دسترسی یافته اند.

شرکت امنیتی Mandiant که از طرف اکوئیفاکس ماموریت یافته به این موضوع رسیدگی کند، می گوید به تازگی متوجه شده 2.5 میلیون مشتری آمریکایی دیگر این شرکت در اثر این حمله هکری دچار مشکل شده اند. این شرکت به جزئیات بیشتری در این مورد اشاره نکرده، اما ظاهرا با افرادی که به همین علت دچار مشکل شده اند، تماس گرفته شده است.

تبعات این حمله هکری محدود به آمریکا نبوده و صدها هزار نفر در انگلیس و کانادا هم به همین علت دچار مشکل شده اند. اقدام سه تن از مدیران ارشد اکوئیفاکس برای فروش سهامشان به ارزش تقریبا دومیلیون دلار هم به برخی نگرانی ها در مورد انگیزه های آنها و احتمال همدستی در این زمینه دامن زده است.

آ

میلیون اکوئیفاکس شماره یافته مشتری دسترسی تعداد اطلاعات