برگزیده ها
دومین سالگرد شهادت سردار همدانی در تهران برگزار می‌شود

مازندمجلس: آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی با عنوان «حبیب حرم» برگزار می‌شود.

مازندمجلس: آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی با عنوان «حبیب حرم» برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، در  این مراسم که پنجشنبه ۱۳ مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود، جمعی از مقامات لشگری و کشوری و خانواده معظم شهید همدانی و سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

شهید حاج حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود و از سال ۱۳۵۹ در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شرکت داشت. وی همچنین از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبههٔ کرمانشاه بود و بعدها مدتی فرمانده لشکر انصار الحسین همدان شد. همدانی همچنین جانشین قرارگاه امام حسین (ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و همچنین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ بوده است.

سرلشکر همدانی ارشدترین مقام سپاه پاسداران است که به دلیل هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر او در دوران دفاع مقدس مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دستان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرمانده معظم کل قوا شده است.

وی همچنین در حفظ و حراست از حرم مطهر حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه نقش به سزایی ایفا نمود و سرانجام در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۴ حین انجام ماموریت‌ مستشاری و مشاوره نیروهای ارتش سوریه در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

همدانی همچنین فرمانده برگزار سرلشکر شهادت سالگرد سوریه پاسداران همدان دومین نیروهای تهران