برگزیده ها

مازندمجلس: درحالی که برخی از نمایندگان پارلمان عراق در کمپینی اقدام به جمع‌آوری امضا علیه حضور نمایندگان کرد در مجلس نموده‌اند، فراکسیون‌ پارلمانی جنبش "تغییر" و جماعت اسلامی اعلام کردند، به پارلمان عراق باز می‌گردند.

مازندمجلس:
  سومریه نیوز گزارش داد: منبعی در ائتلاف ملی شیعی حاکم در عراق از کمپین جمع‌آوری امضا در پارلمان برای ممانعت از ورود اعضای ائتلاف کردستان که در عملیات همه‌پرسی جدایی آن از عراق در ۲۵ سپتامبر مشارکت داشتند، خبر داد.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: برخی از اعضای ائتلاف شیعی و فراکسیون‌های سنی پارلمان امضا جمع کرده‌اند تا از ورود و حضور نمایندگان کرد که در همه‌پرسی رای دادند در جلسه روز سه شنبه ممانعت کنند.
منبع مذکور افزود، نمایندگانی که مخالف مشارکت نمایندگان کرد در جلسه سه شنبه هستند تصمیم گرفتند، اسامی نمایندگان کرد شرکت کننده در همه‌پرسی را به دادگاه فدرال ارائه دهند تا نسبت به نقض قانون اساسی از سوی آنها تصمیم گیری شود.
با این حال برخی فراکسیون‌های کرد از جمله جنبش "تغییر" و گروه‌های اسلامی اعلام کردند، به قطع روابط خود با پارلمان عراق که ۱۰ روز به طول انجامید، پایان می‌دهند و به پارلمان باز خواهند گشت. نمایندگان کرد زمانی از پارلمان عراق خارج شدند که نمایندگان همه‌پرسی اقلیم کردستان را طی مصوبه‌ای رد کردند.
این در حالی است که حزب دموکرات به رهبری مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، به دلیل مجازات‌های که پارلمان و دولت فدرال علیه‌ آنها اتخاذ کرده، نمایندگان حزبش به پارلمان بازنمی‌گردند.
مسعود حیدر، یکی از نماینده‌گان فراکسیون تغییر تاکید کرد، فراکسیون‌های کردستان توافق کردند در هفته جاری به پارلمان بازگردند.
وی تصریح کرد، حضور نمایندگان کرد در جلسات پارلمان و کار کمیته‌های پارلمانی با رایزنی‌هایی که با ریاست پارلمان و رهبران فراکسیون‌های سیاسی پیرامون تصمیماتی که پارلمان در گذشته علیه اقلیم اتخاذ کرده، مرتبط است.
پارلمان نمایندگان فراکسیون‌های همه‌پرسی کردستان ائتلاف اقلیم ممانعت اعلام مسعود اتخاذ تغییر مشارکت گزارش اعضای تصمیم فدرال