برگزیده ها
رییس مرکز آمار ایران: نرخ مشارکت در کشور افزایش یافت

مازندمجلس: تهران- ایرنا- رییس مرکز آمار کشور با بیان اینکه نرخ مشارکت در کشور افزایش و به دنبال آن نرخ بیکاری در تابستان امسال کاهش یافته است، گفت: بخش ساختمان و مسکن کشور به آرامی در حال خروج از رکود است.

مازندمجلس: «امید علی پارسا» در حاشیه نشست بررسی راهکارهای رونق تولید، ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره نتایج طرح برآورد میزان شاغلان در کشور افزود: تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته نرخ مشارکت کشور افزایش یافته که این موضوع در بهار امسال نیز قابل مشاهده است.
وی تصریح کرد: نرخ بیکاری همزمان با افزایش نرخ مشارکت کاهش یافته و به 11.7 درصد رسیده یعنی نرخ مشارکت 41 درصد شده است؛ معنی این دو عدد این است که بازار کار ما به آرامی در حال حرکت به سمت حل مشکلات می رود و روند خوبی را پیش گرفته است.
رییس مرکز آمار ایران درباره نرخ رشد ساختمان در کشور نیز گفت: نرخ رشد حوزه مسکن در زمستان سال گذشته منفی و در رکود بود اما از اواخر زمستان به تدریج در حال خروج از رکود است به شکلی که در فصل بهار و تابستان امسال شاهد رشد سرمایه گذاری در این بخش هستیم.
پارسا، اشتغال در حوزه مسکن را جزئی از آمار بخش ساختمان برشمرد و گفت: هم اشتغال و هم سرمایه گذاری در این بخش از رشد منفی خارج و مثبت شده است.
وی گفت: بنابراین می توان گفت، بخش ساختمان و مسکن به آرامی در حال خروج از رکود است.
سیام**9103**2025
خبرنگار: حمید شهریاری*انتشار: لیلا جودی

سياسي

آمار

نرخ اشتغال

پارسا

اشتغال مشارکت ساختمان تابستان امسال افزایش پارسا زمستان سرمایه گذاری یافته بیکاری گذشته درباره آرامی