برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده ترکمان‌ها گفت: اینگونه تنش‌ها به زودی تردیدها را درباره دیوانه شدن بارزانی و اینکه او دچار حالتی هیستریک شده به یقین تبدیل خواهد کرد

مازندمجلس:
یکی از نمایندگان ترکمان‌ها فاش کرد، رئیس اقلیم کردستان عراق به نیروهای پیشمرگ دستور داد در صورتی که نیروهای عراقی به چاه‌های نفت استان کرکوک نزدیک شدند، به سوی آنها تیراندازی کنند.
به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز، جاسم محمد جعفر، نماینده ترکمان‌ها طی بیانیه‌ای اظهار داشت، سفر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به کرکوک تنشی خطرناک است، او به نیروهای پیشمرگ دستور داده در صورتی که نیروهای ارتش، پلیس و حشد شعبی عراق به چاه‌های نفت استان کرکوک نزدیک شدند و از خاکریز فعلی آنها در کرکوک و اطراف آن عبور کردند، به سوی آنها تیراندازی کنند.
جعفر افزود: این دستورات با حضور فرماندهان پیشمرگ‌ها در کرکوک، صلاح الدین و دیالی صادر شد.
این نماینده ترکمان‌ها گفت: نشست روز گذشته کرکوک با حضور استاندار برکنار شده آن و رهبرانی از اتحادیه میهنی کردستان با بارزانی برگزار شد، جهشی نوعی در تقابل با تصمیمات دولت و پارلمان و تنشی خطرناک برای آینده کرکوک و مناطق اطراف آن بود.
وی ادامه داد: یکی از تصمیمات اتخاذ شده در این نشست الحاق مالی و اداری کرکوک به اقلیم کردستان عراق بود که چالشی دیگر برای ایجاد جنگ داخلی در کرکوک و ایجاد آشوب میان گروه‌های مختلف مردم و نیز میان اربیل و بغداد است.
نماینده ترکمان‌ها تاکید کرد، اینگونه تنش‌ها به زودی تردیدها را درباره دیوانه شدن بارزانی و اینکه او دچار حالتی هیستریک شده به یقین تبدیل خواهد کرد، بغداد باید هر چه سریعتر اقداماتی جدی برای مقابله با این چالش‌ها در پیش گیرد، ترکمان‌ها و اعراب در کنار سایر کردهای عراق به شدت نگران هستند، مهاجرت از کرکوک و سایر مناطق به شکلی گسترده آغاز شده و کرکوک از ساکنانش به جز پیشمرگ‌ها و نیروهای آسایش خالی شده است.
جعفر در ادامه از نخست وزیر عراق خواست بغداد نفوذ خود را در کرکوک و مناطق مورد اختلاف گسترش داده، نیروهای خود را جهت بازگرداندن اقتدار دولت مرکزی به این مناطق اعزام کرده، به ساکنان آنها آرامش داده و مانع از مهاجرت‌های خطرناک شود.
کرکوک نیروهای ترکمان‌ها مناطق کردستان بارزانی دستور نماینده خطرناک بغداد اقلیم نزدیک نفت چاه‌های تصمیمات پیشمرگ‌ها ادامه ایجاد استان پیشمرگ عراقی صورتی تیراندازی گزارش اطراف