برگزیده ها

مازندمجلس: عضو شاخص حزب اعتماد و فراکسیون امید مجلس تاکید دارد تغییر اسم شورای عالی سیاستگذاری مشکلی را رفع نمی کند بلکه باید سازوکار فعلی مورد بررسی قرار گرفته و معایب و ایرادات آن رفع شود.

مازندمجلس: الیاس حضرتی، عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد تعیین سازوکاری فراتر از شورای عالی اصلاح طلبان برای فعالیت های سیاسی اصلاح طلبان به خبرنگار نامه نیوز، گفت: در اینکه عملکرد شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خوب بوده است شکی نیست و در اینکه نواقصی نیز دارد شکی نیست.
وی اظهار داشت: ما ضمن اینکه باید به دنبال فرمولی باشیم که از تجارب شورای عالی استفاده کنیم، اگر نقص ها، عیب ها و ایرادتی بر آن شورا وارد هست باید رفع کنیم و به نقدها و صحبت های دوستانمان توجه شود.
حضرتی بیان کرد: دعوا بر سر اسم نیست بلکه باید مکانیزم شکل گیری مورد بررسی قرارگیرد چراکه جبهه اصلاحات که برخی دوستان پیشنهاد دادند نیز چیزی شبیه شورای عالی می شود. در شورای عالی نیز تمامی اصلاح طلبان حضور داشتند، در واقع ما نیاز به سازوکار جدید نداریم بلکه باید نقص ها و ایرادت را رفع کنیم، چه اسم آن شورای سیاست گذاری باشد و چه جبهه اصلاحات باید این ایرادات رفع شود.
وی درمورد رایزنی های اصلاح طلبان با شورای نگهبان از همین الان برای انتخابات 98 نیز گفت: شورای سیاست گذاری اصلاحات یا جبهه اصلاحات و هر اسمی را که می خواهیم بگذاریم نباید کارش فقط معرفی کاندیدا باشد بلکه باید مرتب درحال لابی گری، ایجاد ارتباط سالم  و گفتگویی مستمر با تمامی گروهها و شخصیت های تاثیر گذار در مسائل و فعالیت های سیاسی باشد که یکی از آن ها انتخابات  و رایزنی با شورای نگهبان است.
این عضو ارشد حزب اعتماد ملی ادامه داد: در حال حاضر که 7 نفر از اصلاح طلبان را محکوم کرده‌اند، شورای عالی اصلاح طلبان باید بنشیند و با قوه قضاییه صحبت کنند. درست است که شخصیت های اصلا ح طلب و نمایندگان مجلس در این زمینه این صحبت ها و رایزنی ها را خواهند داشت اما این شورا نیز باید به عنوان تشکلی که عقبه و پشتوانه مردمی دارد و تصمیماتش در بین مردم نافذ است از اعتبار خود استفاده کند و با موثرین دراین زمینه جلسه بگذارد و نامه بنویسد تا مشکل این 7نفر حل شود.
وی تاکید کرد: در واقع باید شورای عالی یا اگر قرار است نامش به جبهه اصلاحات تغییر پیدا کند باید از همین الان با شورای نگهبان جلسه بگذارند و حرفهای خودشان را با شورای نکهبان مطرح کنند و حرف های شورای نکهبان را نیز گوش دهند ،این مسئله را مطرح کنند که افراد کارآمد باید به مجلس ورود پیدا کنند و این موضوع نه تنها برای اصلاح طلبان بلکه برای اصولگرایان نیز باید باشد. یعنی ما باید از اصولگرایان نیز خواهش کنیم کارآمدترین افرادشان را معرفی کنندو اگر زمانی احساس کردیم که بین لیست اصولگرایان افرادی کارآمدتر از افراد ما وجوددارند از آنها حمایت کنیم . درواقع باید ادم های ریشه دار، محکم و صاحب نظر و صاحب تحلیل مملکت را اداره کنند و تاثیر بگذارند و اینگونه است که مملکت کارآمد تشکیل می شود.
شورای طلبان اصلاح اصلاحات نگهبان اصولگرایان سیاست گذاری مجلس رایزنی حضرتی اینکه کارآمد بگذارند زمینه تاثیر نکهبان افراد ایرادات مملکت شخصیت سازوکار ارتباط حمایت سیاسی استفاده مستمر فعالیت تمامی معرفی