برگزیده ها
صرف بیش از ۱۹ میلیارد تومان برای دو جشنواره

مازندمجلس: سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در پاسخ به سوال ایلنا میزان بودجه و هزینه سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در دو بخش ملی و جهانی را اعلام کرد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز، سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش ملی و جهانی؛ بیش از ۱۹ میلیارد تومان خرج روی دست دولت گذاشته است.

گرچه رضا میرکریمی (دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر) در نشست خبری این جشنواره که بهار امسال برگزار شد، سوال خبرنگار درباره میزان بودجه این جشنواره را بی‌پاسخ گذاشته و گفته بود: من مجاز نیستم این بودجه را اعلام کنم، چون با وزارت ارشاد قرارداد بستم و آنها وظیفه دارند اگر خواستند براساس سیاست‌هایشان این بودجه را اعلام کنند، اما سرانجام رقم دقیق و کامل این بودجه به صورت کلی اعلام شد.

با ثبت درخواست خبرنگار ایلنا در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در روز دوم خرداد سال ۹۶ برای دسترسی به میزان بودجه و هزینه سی و پنجمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر که در سال ۹۵ و سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر که در بهار سال ۹۶ برگزار شده است، سرانجام این رقم به تفکیک اعلام شد.

این سامانه در پاسخ به سوال ایلنا اعلام کرده است: بودجه و هزینه سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش ملی بیش از ۱۱ میلیارد تومان و در بخش جهانی بیش از ۸ میلیارد تومان بوده است.

براساس اطلاعات ارایه شده در این سامانه، رقم دقیق بودجه و هزینه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در بخش ملی ۱۱۶/۷۱۴/۹۹۹/۷۳۲ ریال، معادل یازده میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۷۳تومان بوده است.

هزینه و بودجه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در بخش جهانی نیز ۸۴/۲۵۷/۱۳۹/۴۳۷ ریال، معادل ۸ میلیارد و ۴۵۲ میلیون و ۷۱۳ هزار و ۹۴۳ تومان بوده است.

ایلنا
جشنواره بودجه میلیارد پنجمین تومان اعلام هزینه جهانی ایلنا سامانه دسترسی میلیون معادل اطلاعات سرانجام خبرنگار میزان گذاشته براساس برگزار