برگزیده ها
کاهش چشمگیر درآمد کافی‌نت‌ها/ رایزنی برای ارائه مشترک خدمات در دفاتر پیش‌خوان و کافی‌نت‌ها

مازندمجلس: رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: با توسعه اینترنت، حجم کار کافی‌نت‌ها کاهش یافته و از نظر درآمد ضعیف شده‌اند که در حال رایزنی برای ارائه توأمان برخی خدمات در کافی‌نت و دفاتر پیشخوان هستیم.

مازندمجلس:مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با اشاره به مشکلات دفاتر خدمات اینترنتی (کافی‌نت‌ها) از تشکیل کارگروه ویژه برای ساماندهی و رفع مشکلات این دفاتر خبر داد.

وی توضیح داد:‌ با توسعه اینترنت و فراگیری ابزارهای شخصی متصل به اینترنت، حجم کار کافی‌نت‌ها به طور چشمگیر کاهش یافته و از نظر درآمد ضعیف شده‌اند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود: در حال حاضر تنها در زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی کافی‌نت‌ها پرکار هستند و در باقی ایام سال کار چندانی ندارند.

میرمهدی تصریح کرد:‌ در حال حاضر برخی از خدمات متعلق به کافی‌نت‌ها هستند اما توسط دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود که معتقدیم هر کدام باید به حق خود فعالیت و درآمد کسب کنند. 

وی ادامه داد: برای مثال خدماتی از جمله ثبت‌نام شناسنامه، کارت ملی و اتباع خارجی جزو فعالیت کافی‌نت‌ها است که توسط دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود و در حال رایزنی با اتاق اصناف و استانداری برای ارائه توأمان این دفاتر در کافی‌نت و دفاتر پیشخوان هستیم.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در پاسخ به این سؤال آیا این تفکر مخالف یکپارچگی ارائه خدمات و به معنی موازی‌کاری نخواهد بود؟ گفت: نوع فعالیت کافی‌نت‌ها و دفاتر پیشخوان متفاوت است. در کافی‌نت مردم مراجعه می‌کنند و کار را خودشان انجام می‌دهند اما در دفتر پیشخوان اپراتور پشت سیستم کار را برای مراجعه‌کننده انجام می‌دهد و با توجه به نحوه انجام کار و قیمت، انتخاب با مردم باید باشد که به کدامیک مراجعه کنند.

میرمهدی تصریح کرد: به دلیل نوع ماهیت انجام کار، در کافی نت ها قیمت ارائه خدمات پایین‌تر از دفاتر پیشخوان است.

وی تأکید کرد: سازمان اتباع خارجی که به صورت مستقیم زیر نظر وزارت کشور اداره می‌شود ارائه خدمت ثبت نام اتباع خارجی توسط کافی‌نت‌ها را به اتحادیه فناوران پیشنهاد کرده و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

میرمهدی خاطرنشان کرد: برای تشکیل کارگروه ویژه سازماندهی کافی‌نت‌ها از فعالان بازار کافی‌نت‌ و صاحب‌نظران این بخش برای مشارکت فعال دعوت شده است که مشارکت مستقیم افراد درگیر با این بازار در رفع مشکلات آن تأثیر خواهد داشت.

آ

کافی‌نت‌ها دفاتر ارائه پیشخوان اتحادیه خدمات فناوران تهران رایانه فعالیت میرمهدی درآمد مشکلات خارجی اتباع کافی‌نت بازار مراجعه مستقیم مشارکت هستیم تشکیل چشمگیر گفت‌وگو رایزنی کارگروه اینترنت تصریح